به گزارش مشرق سید امیر سیاح در توئیتی نوشت: چرا باید اساتید دانشگاه ۴۰-۵۰میلیون تومان حقوق بگیرند؟

حقوق بالا نوش جان اساتید فعال در تولیدعلم و فناوری، اما استادی که فقط درس میدهد چرا باید ۷-۸برابر یک معلم حقوق بگیرد؟

مجلس، اشتباهش در بودجه۱۴۰۰ را اصلاح، تبصره جهش حقوق اساتید را حذف و #نوبخت را ممنوع‌الخروج و دادگاهی کند.

چرا باید اساتید دانشگاه ۴۰-۵۰میلیون تومان حقوق بگیرند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.


پاسخ وزارت علوم به این خبر:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 256
  • در انتظار بررسی: 26
  • غیر قابل انتشار: 49
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    به جای اینکه بگید چرا حقوق اونا را زیاد کردن بگید چرا حقوق معلما کمه.
    • SE ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      این حقوق یک استاد تمام با سی سال سابقه و با کار اجرایی و مدیریتی است. والا حقوق یک استادیار زیر 7تا 10 میلیون است. ضمنا چه کسی گفته استاد فقط درس می دهد؟ عضو هیات علمی هم درس می دهد هم باید بنشیند مقاله های پی در پی بنویسد. هم باید به جای دانشجویان خنگ و کودن پروژه انحام دهد و مطالعه کند. هم باید فعالیت ارتباط صنعت بکند هم باید کار فرهنگی بکند هم باید کار اجرایی کندو.... تا بتواند در نظام فاسد آموزش عالی خود را حفظ کند.
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      34 20
      دقیقا! آخه اون سخت میشه براشون! این راحتتره
    • خطاب به 18:33 IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      84 89
      خطاب به 18:33 بهت میگم تو چون لیاقت احترام نداری. تو گه میگی به جای دانشجوی خنگ مقاله مینویسی مردک اگه اون دانشجو کار عملی رو انجام نده با چی میخوای مقاله بنویسی با نصیحتای ننه ت؟ فک کردی انشا نوشتن خیلی سخته؟ من 7-8 تا از اونا دارم تو ژورنالهایی که تو خوابشم نمیبینی. با سهمیه استاد شدی فک کردی حالا کی هستی واسه خودت
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      27 14
      تبانی بعضب اصناف ویژه خوار با سیاسیون حرامخوار که نوک بینیشان را میبینند،حقوق مزایای بیجا و تبعیض آمیز بوجود آورده مخصوصا برای طیف غربپرست که پر روئیشان هیچ حد و مرزی ندارد.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      54 16
      بعضی اساتید دانشگاه(مخصوصا در بعضی رشته های علوم انسانی)، یک کار و تدریس بسیار آسان و یک حقوق بسیار بالا دارند.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      39 12
      عجب! دانشجویان خنگ و کدون! توهین و این ها هم که فقط برای خود آدم بده
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      29 6
      عزیز اون فحش هایی که دادید شایسته خودتون هست
    • رشید IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      27 14
      کسی که عقل رو بکار میبره مسئولیت بیشتر داره و باید هزینه بیشتری بگیره بعضی ها مثال رفتگر و شهردار رو میارن و میگن چون رفتگر در معرض خطره باید از شهردار بیشتر بگیره در جواب این دوستان یک سردار یا سرلشکرکار مهم تری دارد یا یک سرباز؟سردار نباشه سرباز می خواد کجا قرار بگگیره مغز نباشه دست به چه کار میاد؟
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      19 4
      دقیقا دوستمون درست میگه این بنده خدا در جریان نیست. استادی که فقط درس بده و موظفین دیگه ای نداشته باشه وجود نداره. کاش روی آرم دانشگاه رو خط نمیرد تا ببینیم کجاست. سمتش رییس هست. بنابراین یک استاد تمام باسابقه (سال ورودش رو ببینید) و بدون سمت اجرایی حداکثر ۲۲ حقوقش هست و حدودا سالی بیست تا سی تومان هم حق راهنمایی و دفاعیه و داوری میگیره.
    • FR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      37 17
      برای شمای استاد متاسفم که دانشجو رو کودن خطاب می کنیدخیلی استادا اصلا از دانشجو خبر ندارند دانشجویان شدن ماشین تولید مقاله برای استاد
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      31 33
      انقد استاد استاد نکن، حداقل نصف اینا تفکرات خود تحقیری و غربزده ی زیبا کلام رو دارن. برای چی 40 50 میلیون به یه غربزده حفوق بدن تا جوونای ما رو غربزده بار بیارن؟
    • پژوهشگر IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      26 17
      درپاسخ به شمایی که دانشجو را خنگ و کدون خطاب کردی!!!! اگر تحصیل کرده باشی، باید اینقدر بهت فهمانده باشن، که انواع مختلف هوشی وجود دارد، و هرکسی توانایی منحصر به فرد خودش را دارد، امثال تو بودن که نیوتون، انیشتین و... را ناتوان خطاب کردن، از طرفی اساتید برای حق راهنمایی و مشاوره نوشتن هر پایان نامه بی مصرف، تکراری و سرشار از تقلب علمی در مقطع ارشد و دکتری، خوب خبری داری چند میلیون ناقابل میگیره، ب غیر از پژوهانه ها، و حق مسولیت های بی خودی دیگر. و بیش از نیمی از مقاله های نوشته شده به نام حضرات، از پایان نامه های دانشجویان، و داده های جمع آوری شده، همان دانشجویان خنگ مد نظر شما بیرون میادو چاپ می شود و امتیازها به نام اساتید، زده میشود..درصورتی که این همه مقاله نوشته شده در این همه دانشگاهی که ۹۰ درصد بی مصرف می باشد...حال که افرادی که توانایی حفظ کردن بالایی و دارند و و عاری از خلاقیت می باشند، دراین نظام آموزشی بالا می روند و می شوند، استاد افراد خلاق!!!
    • FR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      32 8
      خجالت بکش تو مثلا استادی به دانشجوها توهین می کنی
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      16 6
      مفت چنگشون نوش جونشون پسر منم دکترا داره ولی ۲ساله نشسته تو خونه میگه کار نیست
    • به خطاب به 18:33 IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      33 20
      اثبات شد که برخی از دانشجویان فقط خنگ و کودن نیستند بلکه بی تربیت و قدرنشناس و متکبر و از دماغ فیل افتاده هم هستند و باورشان شده خیلی باسوادند...ولی من حتی دیدم فارغ التحصیل دکتری فلان دانشگاه معتبر دولتی که می خواهد به عنوان هیات علمی استخدام شود با یک دوجین مقالات به اصطلاح ISI و تازه از نوع Q1 حتی فرق مشتق و انتگرال را نمی داند و جوابشهایش از بیخ غلط است و تازه همه هم تکراری و از رو هم می رود و دقیقا با همین ادبیات به کسی که اشکالاتش را تذکر دهد حمله می کند. متاسفانه عموما انشا نویسی هم بلد نیستند و اگر اساتید با تجربه وقت نگذارند و و خط به خط آن را ویرایش علمی و نگارشی نکنند ارزش چاپ ندارد. البته ناگفته نماند با همت بالای ایرانیها و خیلی از کشورهای جهان سومی بعضی از بی ارزش ترین ژورنالهای دنیا به دلیل ارجاعات پی در پی هم IF بالا گرفتند و هم Q1شدند. اما حتی یکی از مقالات مریم میرزاخانی در آن نوغ ژورنالها نبود.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      42 25
      بنده در سه مقطع دانشگاه بودم .لیسانس .فوق لیسانس و دکتری در این استادی ندیدم که دو ریال زحمت بکشد تازه کتابهایی با متن انگلیسی به ما میدادند و میگفتند ترجمه کنید بعد به اسم خودشون چاپ میکردند
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      22 11
      اونوت میدونید حوق یک مهندس در شرکتها چقد هست حدود 7 میلیون با سابقه 20 ساله 8 میلیون !!!!!!!!!
    • کارمند دولت IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      27 2
      تدریس در دانشگاه هم شده با رابطه و سفارش و رفاقت بازی ……… فردی را میشناسم معاون استانداره و مدرکش فوق لیسانس معارف اسلامی دانشگاه آزاد…… چون اهل رفاقت و رابطه است و با رییس دانشکده مدیریت دانشگاه دولتی استان …… دوست است برای او چند ساعت کلاس تدریس مدیریت ……!؟! گذاشته اند. خلاصه اگر بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، بساط این پارتی بازی ها و رابطه بازی ها و سفارش ها و حزب بازی های مسخره …… جمع گردد اوضاع مملکت خیلی خیلی بهتر از این شرایط میشود و امثال طبری ها رشد نمیکنند.
    • منصور GB ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      34 13
      این آقایی که می گوید به جای دانشجویان خنگ مقاله بنویسه لازم است بداند که به جرات می گویم که هیچ استادی حتی یه مقاله را هم خودش نمی نویسه بلکه همین دانشجویان به اصطلاح خنگ براش نوشته اند. فقط استاد عزیز با این مقالات ارتقای درجه پیدا کرده و الان پول بیت المال را می خوره. خدا شاهده من که فارغ التحصیل دکتری دانشگاه علامه هستم به جرات می تون بگویم در رساله دکتری من استاد راهنمام فقط 2 ساعت وقت گذاشت. در حالی طبق قانون باید 200 ساعت وقت می گذاشت یعنی 198 ساعت حرام خورد.
    • خطاب به 22:50 SG ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      23 10
      خطاب به 22:50 اولا من با همه اساتید کاری نداشتم منظورم اساتید مرتیکه مثل تو بود که دانشجو رو خنگ خطاب کردن. دانشجو ولی نعمت شماس دو سه سال دیگه که ورودی دانشگاه ها از تعداد اساتید کمتر میشه اون موقع تازه می فهمی که به خودی خودت به هیچ دردی نمی خوری و این دانشجو ها بودن که برات ارزش ایجاد کردن. خداییش جز بعضیا کدومتون برای مملکت کار مثبتی کردین. مشکلی از سر مردم برداشتین؟ بود و نبودتون چه اهمیتی داره؟ کودومتون رو توی دنیا میشناسن. فقط بلدین عقده هاتونو رو سر دانشجوی بیچاره خالی کنید. یه جوری حرف زدی حس کردم اصن خودت دانشجو نبودی همینجوری با دیپلم استاد شدی خخخخخخخ
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 2
      درود بر شعورت
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      9 5
      من با 16 سال سابقه و کارشناسی ارشد 2800000می گیرم. اون هم سه ماه جهار ماه به تعویق می افته. در بخش دولتی مشغولم.
    • مهدی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      17 4
      18 و 33 احسنت حرف درست را زدی. ادمی که سر در نمیاره از تنوع فعالیت عضو هیئت علمی بهتره حرف نزنه. مملکت ما مملکت دلال بازی هستش و فقط تجارت و حقه بازی توش جواب میده. کسی برای علم و دانش و شعور ارزش قائل نیست
    • رامین IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      5 5
      بشنویم از مادر عروس
    • به خطاب به 22:50 IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      10 8
      حق موجود بی تربیتی مثل تو همان استادی است که دو ساعت برایت وقت بگذارد. امثال توی بی سواد بعد همان اساتید بی سواد می شوند. چه می فهمی از استادی که خط به خط مقالات را ویرایش می کند و خودش به جای دانشجو پروژه انجام دهد و کد بنویسید. خلایق هر چه لایق
    • كفشنده IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 2
      اولا كه بحث استاد راهنما نبود و كل اساتید بود پس سفسطه نكن! بعدشم بحث ما تدریس بود، كسی كه بخواد بنایی آموزش بده، حتما باید بنایی ماهری باشه. افتاد یا نمیخوای كه بیفته؟؟
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 3
      افزایش حقوق بدون تولید ثروت و کارایی اقتصاد جز خلق پول بی پشتوانه و تورم نیست. کمی تفکر و مطالبه کار و راندمان و کوچکی دولت و اقتصاد ملی قدرتمند بدون نفت داتشگاه باید پاسخگوی وضع نابسامان کشور . راه کارهای اصلاح وضع مئجود باشد و از محل نفع رسانی به کشور انتفع برد نه از خزانه خالی
    • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      46 4
      سلام، من هیات علمی دانشگاه علم و صنعت هستم. با هشت سال سابقه هیات علمی و با 5 سال سابقه قبلی کار، تا سال گذشته دریافتی معادل 8 میلیون و هفتصد هزار تومان در ماه داشتم. دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه که بعضا در جاهایی مشغول کار میشوند، اگر نگویم بیشتر از من، کمتر از من حقوق نمیگرفتند. البته امسال افزایش حقوق زیادی رو بواسطه همسان سازی با اساتید غیربالینی علوم پزشکی داشتیم که در حال حاضر حدود 14 الی 15 میلیون تومان در ماه دریافتی بنده است (چون هنوز کامل مشخص نشده است). استاد دانشگاه فقط تدریس نمیکند. من خدا شاهده بعضی اوقات تا 9 شب دانشگاه هستم. باید باید 7-8 دانشجوی ارشد را بچرخانم. 2-3 دانشجوی دکتری را باید بچرخانم. 3-4 تا پروژه صنعتی دارم انجام میدهم که عایدی مالی برای من ندارد و برای اینکه کار مفیدی غیر از پژوهشهای بی فایده انجام بدهم و از آن طرف هم صنعت پولی به ما نمیدهد، دارم انجام میدهم تا بلکه منجر به تولید شود. همه اینها به کنار، چندین مقاله پژوهشی هم باید بنویسم. و ده ها کار ریز و درشت دیگر باید بکنم. انصافا کار اساتید دانشگاه معادل و قابل مقایسه با کار معلمین عزیز در مدارس نیست. با تشکر
    • احمد IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      21 3
      در بهترین شرایط دریافتی یک استاد از 33 میلیون تومن بالاتر نیست فقط عده ای معدود. خیلی ساده برید زندگی اساتید رو زیر نظر بگیرید. این اساتید نه بی ام دبلیو دارند نه پنت هاوس. مثل همه مردم زندگی میکنند. آدرس غلط ندید باید سطح زندگی تمام اقشار را بالا آورد نه اینکه عده ای رو فقیرتر کرد که همه راضی باشند. خیلی از اساتید را میشناسم که به چند خانواده کمک مالی میکنند. تفکرات کمونیستی رو باید کنار گذاشت.
    • احمد IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      6 1
      قبل اظهار نظر بهتر است ببینیم که چه کسی این حرفها را میزند. سید امیر سیاح چه سابقه علمی دارد؟ وضع ایشان کاملا روشن است. دنباله رو هرکسی نباشیم که مملکت را به این روز درآوردند. اساتید دانشگاه بانی این وضع موجود نیستند.
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      11 11
      میخوای تمام بودجه مملکت رو به شما معلما بدن؟ این همه حقوقتون زیاد شده بازم کمه ؟ 4 تا 8 میلیون حقوق کمه؟ تابستون هم که تعطیلین . نصف روزم تعطیل .شما چطور سپاسگزاری رو به بچه هاتون یاد میدین؟
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
      3 8
      آقا یا خانم 18:33انگار تازگیها دانشگاه نرفتی الان این دانشجوها هستند که باید با مقالات وپروژ های مختلف به اسم اساتیدشون کیف امتیازات اساتید رو پر کنن
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    44 12
    بعضی دانشگاه ها حقوق نجومی دارن وگرنه استاد هست حقوقش از معلم ابتدایی هم کمتره.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    43 3
    سلام. در حکم نوشته : "عنوان سمت اجرائی : رئیس". سری به فیش حقوقی مربیان ، استادیاران و دانشیاران دانشگاه آزاد بزنید تا عمق فاجعه را ببینید. تازه حقوقشان را هم با تاخیر زیاد می دهند.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      26 29
      آخه چرا باید مربی دانشگاه آزاد هم اندازه استاد تمام با تحصیلات و با سابقه دانشگاه تهران حقوق بگیره؟! واقعا تصور یک عده از عدالت عجیبه!
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      9 2
      ده میلیون نوشته برای مدیریت. یعنی ۴۲ تومان بدون احتساب مدیریت باز هست.
    • NL ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      37 12
      چرا استادی که فقط درس میده از معلم حقوقش بیشتره؟!! جل الخالق به این سطح تحلیل و استدلال!! چون معلم صد دانه یاقوت و چهار عمل اصلی درس میده ( که البته کارشون هم ارزشمنده)، اساتید دانشگاه بیولوژی و مهندسی پزشکی و الکترونیک و مغز و اعصاب و مکاترونیک و روانشناسی و فلسفه و حقوق و مهندسی هسته ای و معماری و صد تا رشته ی پیچیده و تخصصی دیگه رو درس میدن، در ضمن معطل ایران هم نیستند، ببینند حقوقشون نمیصرفه میرن خارج از کشور با ده برابر حقوق و مزایای اینجا کار میکنند و مجبور هم نیستند استدلال های صد من یه غاز توئیتر رو تحمل کنند. من یه سوال از ایشون دارم، آیا اگر حقوق استادی که سالها خون دل خورده و در بهترین دانشگاه ها تا دکتری درس خونده و هنوزم چند ماه در سال رو با پول خودش داره فرصت مطالعاتی میگذرونه با حقوق معلمی که فوقش یه دونه لیسانس داره برابر باشه عادلانه است؟
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      18 5
      دوست عزیز من مدتی در دانشگاه تهران بودم. باید بگم سیاسی ترین دانشگاه کشور هست یعنی استاداش سواد مناسبی ندارن اما چون تو هیات دولت و غیره هستن اون دانشگاه رو سیاسی کردن متاسفانه. فقط مقالاتش بالاست که مقالات هم کاربردی نیستن یعنی تو میدان قابلیت اجرا ندارن.. خواستی اثبات می کنم برات
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    35 11
    هیچ کاری نمی کنند چون خیلی از مسئولین و نمایندگان خودشان یا بستگانشون هیئت علمی و استاد دانشگاه هستند
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      18 4
      بله درسته!!!جناب اقای همتی پدر بیمه ایران!!!!!بعد از پست ریاست بانک مرکزی و اتمام دوره نحسشان با افتخار بیان فرمودند که به دانشگاه بازگشتند و عضو هیات علمی هستند!!!!فقط یک سوال:یک نفر در حد فهم و سواد و تخصص جناب همتی که همه ملت شاهد سطح ان در مناظرات بودند از چند جا و طی چند حکم حقوق و مزایا دریافت میکند!!!!
    • ارزو IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      سلام من طرحم و ی دانشگاه رفتم ولی چون حرف سیاسی زدم انداختند بیرون الانم گفتن میدیم معاونت توسعه .
  • حسن IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    30 50
    دو هزار دلار حقوق برای یک استاد دانشگاه در کشور های غربی باعث شرمندگی است . به کشور همسایه ترکیه نگاه کنید و حقوق اساتید را با انها مقایسه کنید . در ضمن وظیفه استاد اموزش و پژوهش و سایر کار ها مثل استاد راهنما بودن و..... که از طرف دانشکده و یا دانشگاه محول می شود . در فیش حقوقی بالا شخص مذکور مدیر بوده حق مدیریت دریافت می دارد .
    • كفشنده IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      14 5
      اونجا فیش حقوقی بقیه مشاغل هم بالاست، نه اینكه یه عده بخورن، بقیه هم بفرمایند بخورن!
  • Mohsen IN ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    29 38
    باید تمام افراد زیر ده میلیون حقوق بدن تا عدالت برقرار بشه
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      9 1
      آفرین کمر استدلال شکست
  • بوفالوی عجیب IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    20 10
    البته در کشور هایی که حقوق بالا میدن بقیه افراد هم حقوق بالا میگیرن ، حالا چرا حقوق شهردار از حقوق رفتگر زیاد است مثلا شهردار چه کار می‌کند ، اگر انصاف باشه این رفتگران هستند که در معرض خطر تصادف ، سیل و برق گرفتگی و حمله سگ بهشون هستند ، این انصاف نیست اونیکه با خودشیرینی بر پشت میز بشینه کاری نکنه و دستور بده و ده الی بیست برابر هم از فردی که زحمت میکشه بیشتر حقوق بگیره آیا این عدالت است این رفتارها باعث می‌شود افراد کاری و زحمت کش جامعه از همه چیز متنفر بشوند علت این همه خشونت و بی قانونی چیست همین بی عدالتی ها ، تا موقعی که حقوق ی رفتگر با حقوق شهردار برابر نباشه اون جامعه پیشرفت نمی کند .
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      11 2
      توی این کشور یک اپارتایدی بین کارمندان و سایر اقشار راه افتاده کار رو مردم عامه می کنن (منظورم از کار تولید ثروت هست) اما به توزیع که می رسه شاهد تقسیم شهروندان به درجه یک و دو و... هستیم این اپارتاید باید جمع بشه
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    36 29
    واقعا متاسفم برای این طرز فکر. حقشونه. هرکسی استاد دانشگاه تهران نمیشه، بلکه ایشون حتما استاد برجسته‌ای هستند. چرا از حقوق یک استاد دانشگاه ناراحت هستید. و نوشتید: فقط درس میدهد! بله ولی آن درس دادن ثمره سالها تحقیق و پژوهش و مطالعه نه یک روخوانی کتاب برای دانشجو. چرا از حقوق بالای مدیران بی خاصیت دولتی، یا آن بیسوادانی که با رانت مسئولیت گرفتند نمی‌گویید.
    • وطنم IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 16
      درسته ولی یه لحظه فکر کن این فیش حقوقی جناب "صادق زیباکلوم" باشه! دانشجو تربیت میکنه برای ضد ایران، اونوقت این پول حقشه؟
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 24
      جک نگو، زیبا کلام هم استاد دانشگاهه! همچین میگی استاد دانشگاه تهران انگار ماهواره فرستادن فضا. یه مشت غربزده که مغز دانشجو ها رو با مزخرفات غربی پر می کنن هم شدن استاد؟ والا ما هم دانشجو بودیم 70 درصد اینا اصلا نیازی نیست کلاس برن. کافیه صداشون که کپی تئوری های غربی هست رو ضبط کنی و تو کلاس پخش کنی. فکر کردی اینا تولید علم می کنن؟ نه، نشخوار می کنن.
    • رضا IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      7 9
      همچین درس درس! میکنی انگاری داری حسابان و گسسته سال دوازدهم رشته ریاضی مدرسه را تدریس می کنی.اساتید رشته های انسانی که بلدن حرف و فک بزنن. ایو بدونید بعضی از معلمان آموزش و پرورش مدرک دکتری هم دارندبیچاره یک پنج شما شاید حقوق بگیرند . پس لطفا اینقدر استاد استاد نکنید .
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    35 16
    استاد دانشگاه به اندازه هزار ساعت درباره یک پروژه الکترونیکی صحبت می کند اما نمی تواند آن را بسازد
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      23 6
      دوست عزیز، آیا یک تحلیلگر موفق سینما باید حتما یک فیلمساز موفق باشد؟ آیا بهترین آنالیزور یک تیم فوتبال، باید بهترین فوتبالیست باشد؟! به نظرم دانشجوها انقدر ضعیف و کم کار و کم علاقه به دانش شده اند که برای فرافکنی مشکلاتشان، اساتید را متهم می‌کنند و به همه چیز ایراد می‌گیرند. اگر تشنه باشی، آب را می یابی.
    • كفشنده IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      6 8
      به دوست عزیز! برای آموزش خلبانی اول باید خلبان خوبی باشی، رانندگی هم همینطور، كشاورزی هم همینطور! اصولا برای تدریس هر موضوع باید در اون موضوع واقعا تجربه و تبحر داشت!
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      5 2
      آیا لزوما یک معمار می تواند بنایی کند؟ استاد راهنما کارش راهنمایی است. 80 درصد کار با دانشجو است و فقط 20 درصد با استاد. در دکتری 95 درصد خود دانشجو است.
    • استاد.. IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      9 2
      بنده به عنوان یک استاد با 15 سال سابقه که 11 میلیون حقوق دارم امیر سیاح رو نمی بخشم و در روز قیامت یقه او را خواهم گرفت
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    30 15
    واقعا بسیاری از این استادهای دانشگاه های دولتی در حد یک دیپلمه هم.سواد ندارند و در بسیاری از رشته ها بجای درس دادن فقط بحث های سیاسی بی فایده مطرح میکنن
  • معلم IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    23 3
    متاسفانه وضعیت معشیتی معلمان اسف بارهست.
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      7 6
      اصلا و ابدا.. از همرده های تحصیلی خود در شرکتها و ادارات اجرایی بیشتر میگیرند کار کمتری میکنند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    26 18
    نوش جونشون ، به شما چه
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    32 24
    بزرگوار، اشتباه میزنی. این روش درست عدالت خواهی نیست. دانشجوی دکتری خارج از کشور ماهانه 2500 دلار دریافت می کند. استاد تمام بهترین دانشگاه ایران حقوقش به اندازه یک دانشجوی دکتری نیست. این حرف ها باعث مهاجرت اساتید میشه.
    • ali IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      11 13
      بعضی از این به اصطلاح اساتید کجا از اینجا براشون بهتر است مهاجرت پیشکش
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      6 7
      به جهنم! دو زرده تخم میذارن مگه؟! اینهمه جوان بسیار با استعدادتر و بیکار داریم ! قله تراشی کنید و از تهدید مهاجرت نترسید! خیلی از این مثلا اساتید را خارج از کشور دربان دانشکاه هم نمیکنند!
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    15 18
    به عبارتی می شود 400/000/000 ریال تقسیم بر 250/000ریال >> می شود 1600 دلار از حد اقل حقوق کارگر در خیلی از کشورها هم پائین تر است - لذا 20 میلیون تومان >>می شود 800دلار حقوق و 10 میلیون تومان >>می شود 400 دلار حقوق تند نروید 400 دلار و... آیا این حقوق است واقعا حقوق است حقوق مؤسسات خیریه در بسیاری از کشورها به فقرا بیشتر زا این رقم است.
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      15 3
      حقوق سایر اقشار مردم چطور؟ سایر اقشار ۱۰۰ دلار ۲۰۰ دلار می‌گیرند در ماه! این اپارتاید باید جمع بشه خیلی ها هم زباله گرد شدن
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      10 7
      خجالت نمی کشی با دلار حساب می کنی همین نشانگر کلک باز بودنه آیا ما دو گوش بزرگ داریم
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 0
      آقا یا خانم 23:32 - یک کسی از آب کثیف جوی می خورد -گفتند نخور -گفت مگه چیه ؟ چه می شود؟ - گفتند دیگران می گویند فهم ندارد - گفت فهم چیه؟ گفتند بخور بخور که دار ی خوب می خوری - حالا واقعا 100 دلار حقوق و 1500 دلار حقوق نوبر است آدم باید خجالت بکشد
  • وطنم IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    12 7
    اصلا این جوری نمیشه! باید حداکثر حقوق همه از حقوق عالی ترین مقام کشور گرفته تا رئیس بانک و هر چی هست باید زیر 40 میلیون باشه. آخه برای چی باید بگیره؟ علاوه بر اینها، بیشترشون مزایا هم میگیرن مثل: آجیل مجانی، خودرو سهمیه ای، خانه، هزینه های متفرقه، هزینه مسافرت علمی، مسافرت کاری، ... میگیرن! آیا اینجوری میشه جلوی فساد رو گرفت؟ حالا یارو حقوق 200 میلیونی میگیره که هیچکی هیچی نمیتونه بگه!
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      9 4
      حرف حق. والا چه دستاوردی داشتن برای ما جز تورم؟ ما تورم می‌کشیم بعد حقوقش رو اینا می برند. این اپارتاید باید جمع بشه به قول اون دوستمون که گفت هزار ساعت یه مدار رو توضیح میده اما سواد ساختنش رو نداره دکتراشو بذاره کوزه ابشو بخوره
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 2
      اصلا بیشتر از 40 حقوق نمیدن. حالا حکم هر چی باشه.
    • مهدی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 2
      برادر عزیز این فقط حکمه طبق قانون پرداختی حداکثر 33700000 تومان است
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    10 3
    من کاری با مبلغ حقوق ندارم ولی به نظر من استادی که راه درست موفقیت را به دانشجویانش نتونه نشان بده یک صدم این مبلغ زیاد هست من استاد داشتم جلسه اخر حرفی زد که برای من خیلی با ارزش بود واگر نه بهترین استاد در عصر تکنولوزی اینترنت و کوگل و افیس هستند که خیلی از چاها به کار ادم میاند.
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    14 1
    برو یقه باشگاه های دولتی فوتبال رو بگیر از جیب بیت المال اندازه ۳۰ سال پول یک استاد دانشگاه رو میدن برای یکسال فوتبال بازی کردن یک فوتبالیست
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 5
    واقعا اساتید صرفت تدریسی در حد ۵۰ میلیون کار نمیکنن. دولت روحانی فقط به فکر ایجاد و خلق نقدی به بهانه های مختلف برای توی هچل انداختن دولت بعده
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    7 2
    برو یقه باشگاه های دولتی فوتبال رو بگیر که به یک بازیکن پول ۳۰ سال تدریس یک استاد دانشگاه رو میدن
  • مهدی IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    13 3
    من استادیار دانشگاه هستم با ۷ میلیون تومان حقوق ماهیانه. لطفاً حکم مرا هم در سایت خودتان قرار دهید. رفتید و حکم یک رئیس را از دانشگاه تهران انتخاب کردید! ایشان بیشتر از ۱۰ میلیون تومان حق مدیریت می گیرد!
  • اسماعیل IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    14 4
    سلام و تحیت چرا تبلیغات منفی علیه اساتید دانشگاه!؟ مگر چند درصد از اساتید چنین حقوق هایی می گیرند؟! که همه را می نوازید! اکثر اساتید به رغم افزایش اخیر زیر ۲۰ میلیون حقوق می گیرند.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      6 2
      به نظرم برخی متوجه نیستند نیستند با تضعیف اساتید چه بلایی سر مملکت میاد. عوض افزایش قدر و منزلت سعی در کاهشش دارند. البته ممکنه در مواردی نیاز به اصلاح باشه و ارزیابی اساتید و شایسته سالاری و ... باید باشه اما راهش نواختن همه نیست.
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      5 3
      کار کارمندای دانشگاه است. دکترای ضمن خدمت گرفتن شروع کردن به هجمه علیه اساتید
  • رضا IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    24 8
    بنده عضو هیات علمی دانشگاه قزوین هستم، حقوق دریافتی بنده بعد از اعمال افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ برابر نه میلیون و دویست هزار تومان هست، ۴سال سابقه کار با عنوان هیات علمی دارم و قبل از آن پنج سال هم سابقه کار داشتم، قبل از آن هم ۱۱سال از دیپلم تا دکتری در دانشگاه صنعتی شریف درس خوانده ام، اگر افزایش حقوق. بنده از هفت میلیون تومان به نه میلیون تومان برای این آقا ایجاد درد میکند آدرس و شماره کارت بدهند تا این اضافه حقوق را برای ایشان واریز کنم بلکه آلام ایشان کاهش یابد، در ضمن این حقوق پنجاه میلیونی یا فوتوشاپ هست یا مربوط به رئیس دانشگاه تهران یا ... هست، ما که در بین همکارانمان ندیده ایم
    • وطنم IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 3
      من شخصا سال 94 (دلار 4200) فیش حقوقی یه استاد-تمام دانشگاه شریف رو برای اداره بردم و خودم دیدم مجموع تمامی دریافتی ها 20 میلیون شده بود. رئیس دانشگاه هم نبود. شاید رئیس دانشکده فوقش بوده باشه. الان (دلار 25000) اون 20 میلیون نمیشه 50 میلیون؟
  • رضا IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    15 8
    متاسفم برای این طرز فکر. استاد تمام دانشگاه تهران با پایه ۲۶ که ریاست هم داره، امسال از ۱۵ تومن حقوقش افزایش پیدا کرده،... چرا؟؟؟ چون یک عمر شاگرد اول بوده، فقط ۲۰۰ نفر در کل ایران استحقاق رفتن به دانشگاه تهران ودارند، کلی پژوهش بین المللی داشته تا استاد تمام شده،... و خیلی چیزهای دیگه که در فعم نویسنده بی سواد این متن نمیگنجه،.. فقط باید بگم یک بقالی ساده تو تهران فقط مغازه اش پنج میلیارده و درامدش بیشتر از سی میلیون،... همین بی سوادی هاست که بهترین اساتید دارن معاجرت میکنن،... خیلی متاسفم
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      11 4
      برو نحوه حذب تو دانشگاه تهران رو ببین. یک مشت بی سواد با رابطه رفتن استاد شدن دو کلمه باهاشون بحث کاربردی بکنی هنگ می کنن اینم از اقتصادی که اساتید دانشگاهه به اصطلاح تهران گذاشتن کف دست تیم روحانی
    • US ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      14 3
      اولا که همه بیسواد نیستن. اساتید با سواد هم هستن و شب و روز مطالعه می کنند کتاب می نویسند دانشجو تربیت و هدایت می کنند پژوهش صنعتی انجام می دهند. مثل همه جای کشور بالاخره اشکال در دانشگاه هم هست. اما توجه کنیم که اساتید دانشگاه در همه جای دنیا به عنوان بالاترین سطوح علمی در کشورها شناخته می شوند و برای حل بسیاری لز مشکلات کشورها به آنها مراجعه می شود و پایین اوردن جایگاه استاد پایین اوردن جایگاه علم در جامعه است. کسی که سالها مطالعه و تحقیق کرده و می کند عمر خود را گذاشته و به این جایگاه رسیده. حالا درامد او را با کارشناس مقایسه کنیم. اتفاقی که می افتد کسی به دنبال علم نخواهد رفت. علوم ما همه کاربردی نیست علوم بنیادی هم لازم است. یافته های مریم میرزاخانی کجا کاربرد دارد که این همه تقدیر می شود. اگر افرادی از جایگاه استادی سو استفاده کرده اند با پارتی بازی و دلایل سیاسی استاد شده اند نمی توان این جایگاه را خراب کرد. حقوق یک استاد دانشگاه جوان که به جای تفریح وقت خود را صرف مطالعه و تحقیق کرده و در سن ۳۰ سالگی در دانشگاه تازه مشغول کار شده طوری است که از پس اجاره بها در تهران برنمیاید. اکثریت این اساتید در تهران مهاجرت کرده اند و در دانشگاه یا شرکتهای خارجی مشعول به کار شده اند... چه کسی ضرر کرده؟ از یک میلیون نفر که در کنکور کارشناسی در یک سال شرکت می کنند تعداد انگشت شمار هستند که در امتحانات و کنکورهای متعدد موفق شده و از دکتری فارغ التحصیل می شوند و رنج تحصیل تا این مقطع را به جان می خرند. از بین اینها باز درصد کمی از بهترینها با توجه به رزومه جذب استادب دانشگاه می شوند. وقتی این فرد از کشور می رود یعنی سرمایه کشور که باید بهترین استفاده از این فرد گلچین شده انجام می شد را دو دستی تقدیم خارج کرده ایم. آنوقت بعضیها می گویند که حقوق این فرد با کارگر ساختمان که بدون هیچ تبحر خاصی مشعول یه کار شده یکی باشد. در آنصورت کسی باید عقلش کم باشد که این مسیر تحصیل را بپیماید اگر هم وارد این مرحله شد ترجیح می دخد مهاجرت کند
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 5
    تازه علاوه بر حقوق ثابت، برای داوری و استاد راهنما بودن مبالغ ویژه ای می گیرند
  • حسینی IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    9 4
    به نظر نویسنده یه شیطنت کرده و گرنه بالاترین حقوق قابل پرداخت طبق مصوبه 33700000 تومان است. البتع در این حکم 10 میلیون تومان حق مدیریت مربوط به رییس دانشگاه میتونه باشه که اونم بهش نمیدن با این مصوبه. متوسط حقوق اساتید واقعا در دانشگاه ها خیلی پایین تر از 20 میلیون ایت بخصوص برای استادیارها و کساتی که کمتر از 15 یال سابقه دارند کمتر از این حرفاست.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    7 4
    چون خیلی از مجلسی ها استاد دانشگاهن و شفافیت آرا هم وجود نداره.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 2
    بعد آقای خاندوزی در مجلس که ظاهرا کاندید وزارت اقتصاد هم هست راه به راه طرح میده برای مالیات گرفتن که یک همچنین حقوق هایی باهاش تامین بشه یکی نمیگه وقتی پول کم دارید بریز بپاش رو کم کن صرفا نیافت بجون مردم برای مالیات مالیات خوب است ولی اولویت انضباط مالی و دولت کوچکتر و کم خرج تر است مردم برای یک حداقل حقوق مانده اند این ولخرجیها از کدام منبع است مگر حداکثر حقوق ۷ برابر حداقل نبود
  • دانشجو IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 5
    من با این ایده مخالفم. اتفاقا تدریس کار اصلی معلم و استاد است. معلم مدرسه و استاد دانشگاه نیروی آینده یک کشور را تامین می کنند و باید از نظر مالی در رفاه مناسبی باشند تا همزمان مجبور نشوند چند جای مختلف مشغول کار باشند. البته اون دسته از اساتید و معلمانی که وجدان کاری ندارند را بگذاریم کنار.
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      4 4
      اون معلمی که رفته سراغ شغل دوم از سر ناچاری نیست از سر وقت خالی بسیار زیادی که دارن هست در واقع سالانه حداکثر شش ماه کار میکنن مابقی روزارو تعطیل هستن خب طبیعی که آدم عاقل از این وقت آزاد برای درآمد بیشتر استفاده میکنه و اون دسته معلم هایی که تعدادشون بیشتره و علیرغم این وقت آزاد نمیرن دنبال شغل دیگه کاملا نشان دهنده اینکه حقوق کافی و مکفی میگیرن
  • IL ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    14 13
    مشرق عزیز چرخش سانتریفیوژها، ساخت و پرواز پهبادها، پروژه های آبرسانی و هزاران پروژه دیگر را اساتید دانشگه سرپرستی میکنند. ضمنا این حقوق مال استاد تمام و رئیس دانشگاه تهران است که سال 60 دکترا گرفتند با این جور خبرها باعث مهاجرت اساتید نشوید.
  • US ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 1
    حقوق معلمین باید زیاد باشه در این شکی نیست. ولی شما را به خدا یک انگیزه ای هم برای کسانی که سالها عمر خودشون رو وقف درس خوندن می کنن تا خدمت علمی به مملکت بکنند باقی بگذارید. یک استاد دانشگاه، هر چند فقط تدریس کند، سالها وقت گذاشته تا دکتری بگیرد و ... اگر همه حقوق یکسان بگیرند یافتن انگیزه برای هموار کردن زحمت دکتری از بین می رود. آن وقت همین تحصیل کرده ها می روند خارج شما هم دوباره پست می گذارید که جلوی خروج نخبگان باید گرفته شود. خواهش می کنم همه مسائل را با هم ببینید. مطالبه صحیح در این اینجا این است که چرا حقوق معلمان این قدر کم است؟! الان نسبت حقوقی ۵ به ۱ است. این نسبت مثلا باید بشود ۳ به ۲ تا عادلانه باشد و ...
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 3
    اگه دانشگاه هاتون دانشگاه بود این وضع مملکت نبود...فقط پول بده مدرک بگیرررر...پول یا مفت خوردن خیلی مزه می ده دقیقا مثل حقوق نجومی مدیران در مجلس و قوه مجریه و قضائیه...
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 4
    ایشان ریاست دانشگاه است و تمام زندگی شخصی و خانوادگی خود را صرف امور اجرایی میکند. حقوق ایشان دو هزار دلار میشود. با این سطح از تخصص ۶ ساعت در هر دانشگاهی در دنیا در بدهد ۵ برابر حقوق میگیرد. ضمن اینکه این حکم همسان سازی با اعضای هیئت علمی غیربالینی وزارت بهداشت است و بعد از سالها حقوق دو وزارتخانه به هم نزدیک شده است.
  • امیر IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 5
    این خبر دروغ است، هیچ استادی اینقدر حقوق نمیگیرد، سقف حقوق مشخص است، در ضمن اساتید علاوه بر درس دادن فعالیتهای پژوهشی، اجرایی و ارتباط با صنعت هم دارند. گذشته از اینها با تورم پیش آمده چرا نباید اساتیدی که وظیفه تربیت نسل آینده جامعه رو دارن آبرومند زندگی کنن تا بتونن با کیفیت بیشتری کار کنن.
  • عباس علمدار US ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 2
    دانشگاه باید خودش مستقل باشه و درامد زا باشه . یعد هرچقدر خواست حقوق بده . درامد به هزینه داشتت باشه . نه اینکه چشمش به جیب دولت باشه . ارتباط با صنعت کوش پس . پارک فناوری چی شد ؟ دانش بنیان شی شد ؟ ماشالله الان همه نماینده های مجلس هیت علمی اند ؟ یه خط مقاله انگلیسی نمی تونند بنویسند .
  • مجید IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    14 2
    چرا باید اساتید دانشگاه ۵۰ میلیون حقوق بگیرند؟ پاسخ: بخاطر اینکه اکثریت قریب باتفاق اعضای هیات دولت، مجلس شورای اسلامی، تشخیص مصلت نظام و شورای نگهبان که تصمیم گیران اصلی کشور هستند، عضو هیات علمی هستند. همین یک دلیل کفایت می کند برای حقوق نجومی.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 2
    آدرس اشتباهی ندین. باید میگفتی چرا معلمان اینقدر کم میگیرند. بنده معلم با 11 سال سابقه، دریافتم 5.5 میلیون هست. ما معلمان بدبخت و بیچاره ایم، میخواید اساتید زحمتکش رو هم بیچاره کنید. درستش اینه که حقوق ما معلم ها رو به حقوق اساتید برسانید
  • ناصر IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 6
    شما باید فرق بین حکم کارگزینی و فیش حقوقی را بدانید! دربافتی این استادتمام با پایه ۴۶ حداکثر ۳۳ میلیون بیشتر نخواهد بود! یعنی ریالی بابت حق مدیریت‌اش هم نمی گیرد.
  • حسن IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 9
    پرسیده استادی که فقط درس میدهد چرا باید ۷-۸برابر یک معلم حقوق بگیرد؟ خب عزیز من! کسی جلو اون معلم رو نگرفته، میتونه اونم بیاد استاد بشه ۷_۸ برابر حقوق بگیره این چه مغالطه‌ی مضحکیه!
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 2
    عزیزم برای اینکه اعضاء هیات دولت عضو هیآت علمی هستن برای همین حقوق نجومی رو مثل اب لوله کشی شده می برن هرجا که پاشون بهش رسیده و اونجا استخدامند
  • حسین IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 2
    اساتید دانشگاه نیست. ایشان یک استاد دانشگاه است. ۱۰ میلیون حق مسئولیت و ۳۰ سال سابقه و پایه عجیب چهل و خورده‌ای اساتید با ۱۰ سال سابقه با مردک دکتری حکم پارسال حدود ۱۰ بود امسال حدود ۱۶ قراره بشه. دریافتی ۳ تومنی کمتر قاعدتا برای مالیات و بیمه
  • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 0
    امیر مومنان علیه السلام فرموده اند: العدل اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف در مقام بیان بیشترین صحبت در مورد عدالت هست و در مقام عمل کمترین عملکردی عادلانه است . امان از این همه تبعیض
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 2
    باز این اساتید یه خدمتی می کنند برخی از مسئولین حقوق بالای پانصد میلیون اختلاص رشوه و... نه تنها کاری نمی کنند بلکه ویرانی هم به بار می اورند
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 3
    عدالت مهمه. البته عدالت به معنای قرار دادن هر چیزی در جایی خودش است. اهمیت اساتید علوم انسانی از اساتید علم و صنعت بیشتر نباشه کمتر نیست. به جای این ها برید به میلیاردها پول بی زبانی که به جیب سلبریتی ها و فوتبالیست ها و بازیگران و... می‌ره اعتراض کنید.
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 0
    چون خوب فحش می دهند و سیاه نمایی می کنند!
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 4
    بنده خودم هیئت علمی هستم. اساتید اکثرا کمتر از 15 میلیون حقوق می گیرند. این فیش حقوقی هم برای یک احتمالا رئیس دانشگاه باشد که بابت کار اجرایی این حقوق را می گیرد.
  • مجید IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    7 0
    یه قانون وجود داره که میگه : هر کسی رو همه احترام میگذارن و پارتی دارن، شما هم احترام بگذار و هر کسی نه و دستش جایی بند نیست تو سرش بزن که نتونه بلند بشه. حکایت نحوه پرداخت حقوق بین کارمندان دولته
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 1
    این باج دولت روحانی برای پشتیبانی آنهادر برابر مستضعفین است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 1
    اگر انسان خدا ترسی باشه بیش از نصف این مبلغ را نمی گیره
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 3
    چند مولفه باعث شده که حقوق این بزرگوار به این میزان برسد که تجمیع آنها در تعداد انگشت شماری از هزاران عضو هیات علمی کشور پیش می آید ؛ ۱. مرتبه بالای علمی ؛ ایشان با درجه استاد تمامی هستند که اعضای هیات علمی بیشتر استادیار و درصدی دانشیار هستند و در هر دانشگاهی تعداد کمی استاد تمام هستند که طبیعتا باید سابقه بالایی هم داشته باشند ۲. سابقه بالا و پایه ها علمی زیاد و بالا حکم نشان می دهد که استاد یاد شده دارای سابقه بیش از ۳۰ سال خدمت و پایه های علمی بالای ۴۰ است که معدود اساتیدی به این پایه علمی می رسند ۳. عضویت در دانشگاه تهران ؛ باخبر هستید که مطابق مصوبه اعضای هیات امنا دانشگاه تهران اعضای هیات علمی این دانشگاه باید ۲۵ درصد بیشتر نسبت به سایر اعضای هیات علمی دانشگاه های دیگر حقوق بگیرند. که مطابق حکم نزدیک به ۱۲ حقوق ایشان به خاطر همین است که برای سایرین ممکن نیست ۴. مسولیت اجرایی ؛ همه اعضای هیات علمی رییس یا مسولیت ندارند که مطابق حکم ۱۰ میلیون را در بر میگیرد. پس این حکم از حقوق یک هیات علمی با این تجمیع حتی در یک از هزار هم رخ نمی دهد پس مقایسه ای نارواست
  • ا. NL ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 6
    بنده استاد دانشگاه با مدرک دکتری هستم. استادیار پایه ۱. دریافتی من در حال حاضر ۶ میلیون و ۴۰۰ تومان است.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 7
      چرند نگو
    • بابک GB ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      1 2
      من کارگزینم با افزایش حقوق هیچ استادی کمتر از ۲۵ میلیون تومان در ماه نداریم حق التدریس ها پاداش مقالات وانواع و اقسام دریافت ها پیشکش مبلغ سقف ۳۳۷۰۰۰۰۰ تومان نیز بعد از کسر کسورات محاسبه میشود
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 5
    تعداد یک در هزار چنین حقوقی دارند بنده خودم عضو هیات علمی با مرتبه استادیاری هستم باور کنید نزدیک ده میلیون حقوقمون است
    • دوست IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      چرند نگو ‌.من دوستم دکترا داره تو پژوهشکده کار پیدا کرده نرفته بهش ۳۳ میلیون میدن
  • مرصاد IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 5
    قدیما ؛ عضو هیئت علمی شدن ؛ کار سختی بود ! باید فرد دود چراغ میخورد و مراحلی رو طی میکرد ! اما حالا طرف پشت لبش درست سبز نشده ، میگن عضو هیئت علمیه !و به دنبالش ؛ یه سری رانت و مزایای غیرعادلانه !!
  • امین IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    12 4
    عزیز دلم این حقوق استاد دانشگاه نیست. من خودم استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران هستم با پایه ۶ و حقوقم ۱۲ میلیون هست. اگر در حکم بالا دقت کنید می بینید که ۱۰ میلیون حق مدیریت می گیرند و ۲۱ میلیون فوق العاده ویژه. پس حداقل ۳۱ میلیون حقوق ایشون به خاطر مدیریت هست و نه استاد دانشگاه بودن. به عنوان رسانه با وجدان هیچ وقت کلی به یک صنف حمله نکنید. اگر مشرق بخواهد حکمم را ب ای انتشار تقدیم می کنم.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 3
    استادان دانشگاه آزاد حقوق کارگری می گیرند، مشمول قانون کار نیستند، حق انتقال و جابجایی را ندارند، به داد دانشگاه آزاد برسید
  • استادیار جوان IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    11 4
    سلام بنده استادیار دانشگاه دولتیم، در 37 سالگی استخدام شدم، مستاجرم و متاهل، تمام دوره دانشجویی ام ممتاز بودم و الان هم دیسگ گزدن دارم بدلیل شذت کاری و... مشکلات مالیم طوریه که شاید هیچوقت صاحبخانه نشپم. این همسان سازی برای ما اساتید جوان کمی افزایش داشت اما کماکان گرفتار مستاجری و ـ... هستم هیات علمی شدن در دانشگاه دولتی نیازمند پژپهش فراوان و گذست از خیلی از چیزهاست... منصفانه قضاوت کنیم
    • Mohsen IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 4
      شما که استادیار هستید چرا اینهمه غلط املایی دارین!!!!!
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 6
    واقعا اکثر اساتید حقوق مفت میگیرن، متاسفانه تمام وظایف تحقیق و... بر گردن دانشجو ارشد و دکتری است و بدون کوچکترین تلاشی بالاترین حقوق رو میگیرن. بعد علاوه بر حقوق، برای فارغ التحصیلی ار دانشجو ام کلی پول میگیرن. هر مقاله ای هم که چاپ میشه، پول میگیرن و همه اینا در حالیه که حداقل برای من کوچکترین کاری نکرد. حیف این همه پول که اینطور اساتید میگیرن.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 1
    با این سیستم غلط در کشور ما یه دکتر دندان پزشک یا متخصص که مطب داره روزانه 10میلیون در آمد دارد ، سیستم نادرستی درست شده
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 7
    لعنت به حسود و بخیل
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 3
    دوست عزيز سقف قابل پرداخت سي و سه ميليون است و درصد خيلي كمي از اساتيد به اين سقف مي رسند حقوق بسياري از كارشناسان در شركت هايي مانند آب و فاضلاب توانير شركت هاي نفتي بيمه بانك و مشابه از حقوق اساتيد بسيار بيشتر است در مورد مشاغل آزاد كه اصولا قابل مقايسه نيست اين افزايش مربوط به اساتيد تمام وقت است مثلا يك استاد كه وكيل پايه يك مي باشد اما دفتر وكالت ندارد و از هيچ جايي درآمد ديگري نداشته باشد با همين مثال متوجه مي شويد كه اين استاد مي توانست خارج از دانشگاه درآمد چند برابري داشته باشد و از آن صرف نظر كرده و بطور كامل در اختيار دانشگاه قرار گرفته است
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 6
    چرا شما میخواهید حقوقتان را با دلار حساب کنید مگه بقیه افشار با دلار میگیرند نحیر شما نگران مخارج سفرهای خارجیتون هستید و خرج و مخارج خانوادتون که اون طرف آب هستند
  • حمید IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    10 1
    این حکم رییس دانشگاه تهران است. بالاترین مقام اجرایی دانشگاهی در ایران. آیا همه اساتید همچین حقوقی می گیرند؟ یک فوتبالیست در استقلال و پرسپولیس با قرارداد یک سالش، اندازه ۳۰ سال حقوق استاد دانشگاه تهران دریافتی داره. وقتی اعتراض میشه، میگن مگه چند نفر میتونن تو این دوتا باشگاه توپ بزنن. حالا من سوال می کنم، چند نفر میتونن استاد دانشگاه تهران بشن؟ چقدر شب بیداری کشیده؟ چقدر لذت های دوران جوانی را فدا کرده؟ هرچند در کشورهای جهان سوم اصلا این مسایل مهم نیست. مهم این است که از روی حسادت و بدون فکر یک اعتراضی بکنیم.
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 3
    یه دانشگاه مونده تر بزنید که اونم الان شروع کنید یه دو سال دیگه آماده بهره برداری میشه قربان..... به کجا می رویم خدا میدونه
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 8
    نتیجه ی این دیدگاه که در این چهل سال بارها تجربه شده، مهاجرت افراد کارآمد و متخصص است، وقتی همین استاد که شما دریافت این حقوق را بر او روا نمی دارید، می تواند چند برابر آن را در دیگر کشورها بگیرد و آن کشورها نیز در پی همین کار هستند، ولی او مانده و خدمت می کند چرا به اجبار به خروج از کشور هدایتش می کنید. عدالت شما از نوع عدالت کمونیست های شوروی سابق است که همه ی افراد بدون توجه به کمیت و کیفیت کاری که می کردند، اثرگذاری آن کار بر توسعه ی کشور و ....، حقوقی یکسان دریافت می کردند و امکانات برابر داشتند. نتیجه همان شد که شد. بااین وجود، هر فرد حقوق بگیر حقش آنست که میزان دریافتی اش آن قدر باشد که حداقل یک زندگی آبرومند و همراه با آرامش داشته باشد ولی راهش این نیست که چون نمی توانیم کف حقوق افراد را بالا ببریم، پس سقف حقوق کارکنانی که حقوق به تعبیر شما بالا دارند را پایین بیاوریم. این کار در قانون های بودجه سال های گذشته بارها رخ داده است، ولی جالب اینست که سقف کاهش یافت و گروهی دیگر از کارکنان را به خط فقر نزدیک و نزیدیک تر کردند ولی درآن سو، کف همان است که است. از حقوق خود باید دفاع کرد ولی نباید اجازه داد گروهی آگاهانه یا ناآگاهانه مارا بجای تمرکز برسر درخواست و مطالبه ی حقوق مان وارد بازی دوگانه سازی در کارکنان دولت کرده و انرژیمان را اینگونه تخلیه کنند.
  • محمد IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    11 1
    چرا به درآمدهای تخیلی پزشکان ورود نمیکنن؟؟؟
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 4
    حکم حسین شریعتمداری ببین بعد شرمنده میشی از نوشتت
  • ناصر DE ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    7 8
    با سلام جالبه یک عده استاد دانشگاه آمدند اینجا حقوق خود را با دلار مقایسه می کنند،عذر بدتر از گناه، دکتر مگه تو آمریکا زندگی می کنی؟ حقوق کارمندان دانشگاهها را دیدی؟حقوق آنها را با دلار سنجیدی؟حقوق کارگر بدبخت که تو گرما و سرما و خطرات کار می کنه را چی؟ همه مملکت را شما اداره میکنید، وزیر،نماینده مجلس،برنامه و بودجه و ... اینها رانت و نفوذ غیر قانونی نباشه پس چیه؟ همش تهدید به فرار مغزها می کنید که اگر درآمد کم باشد ما می رویم. کجا؟مملکت حال روزش را شما درست کردید،کارمند دانشگاه را در فقر نگه داشتید که جیبهایتان پر شود،از اول کرونا اکثر شما یکبار هم شده دانشگاه نیامدید، قانون حقوق و سقف قانونی آن را زیر پا گذاشتید، این هم وضعیت آموزش و علم و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، چکار کردید که چرخ مملکت بهتر بچرخد،واقعا چه کردید تا این کشور رشد کند، البته تمام تخلفات و رانتها و سو استفاده ها را از طریق مراجع قضایی پیگیری و متخلفان را به اسد مجازات خواهیم رساند. از طرف کارمندان دانشگاه این پیام بسیار جدی است،بسیار!!!
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      9 1
      به دلار حساب می کنن چون براحتی می تونن خیلی از اساتید برن قطر ترکیه قزاقستان و ... و نصف اینجا وقت بذارن و 10 برابر اینجا حداقل حقوق دریافت کنن. ولی شما این امکان رو نداری و ممکنه اگر داشتی الان اینجا نبودی و می رفتی. حقوق یک استاد دانشگاه با حق مدیریت و ... این مبلغ شده و الا من هیئت علمی توی 35 سالگی با اینکه می تونستم برم خارج ولی دوست نداشتم برم بخاطر حقی که بر گردنم داشت وطن. شعار نمیدم ولی بارها گفتم نمیرم چون خارجی ها اگر این تخصصی که این مملکت به من داده رو نداشتم به هیچ وجه دعوتم نمی کردن. ولی اینم بگم به شما. من با شاگردانم هر روز جلوی در دانشگاه به یک تاکسی خطی سوار می شویم. ساکن جنوب تهرانم و به جز خورد و خوراک بقیه حقوقم صرف قسط خانه می شود. منتی سر کسی نمیذارم ولی نصف وقتی که برای درس گذاشتم رو تو بازار میذاشتم الان کلی سرمایه داشتم و زندگی نسبتا مرفه. یک طرفه به قاضی نرویم.
    • رضا IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      5 1
      کاملا معلومه از حسادت سوختی، تو با مدرک پولی خودتو با رییس دانشگاه تهران با ۳۰ سال سابقه مقایسه میکنی
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 4
    شانس بده .معافیت دائم داشته .بعنی سربازی نرفته . ۱۰ میلیون بابت مدیریت میگیره .مدیریت یک دانشکده با ده بیست استاد و چند صد نفر شاگرد . مدیرکل استان اینقدر نمی گیرند . فوق العاده ها عجیب است .ولی حقوق پایه عدالت کامل داشته .در مجموع اساتید دانشگاه را باید تفکیک کنند .آنهایی که نخبه هستند و باسواد حقوق بالا داده شود چون متاسفانه ملاک اصلی برای همه پول شده .ولی آنهاییکه دارند سی سال از روی یک کتاب روخوانی می کنند در حد تلاش خودش حقوق بدهند .در ضمن مقاله نوشتن ارزشی ندارد مهم ارائه دست آورد علمی است.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    2 3
    استاد منم دهه هشتاد حقوق خیلی بالایی میگرفت و امیرکبیر درس میداد و استاد کمبریج بود و به خاطر شرایط نژاد پرستی انگلیسی ها پاشده بود اومده بود ایران شده بود استاد دانشگاه
  • ali IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 4
    حالا ما دانشجوی خنگ کودن اساتیدی که پارتی و روابط استخدام شده اند و حتی عضو هییت علمی یک دانشگاه دیگر هستند اما اومدند دانشگاه دیگه درس میدهند خواستید اسم میفرستم با دانشگاه در ضمن فقط میاد درس میدهد کل پایان نامه را نوشتم مقاله را هم نوشتم اما تحویل ندادم چون امتیاز اش برای استاد میرفت خودم زحمت کشیدم اما بهم می گویند ما از این قومیت دانشجو نمیگیریم (بچه استان سیستان و بلوچستان) هستم اما رزومه را هم چک کنید سالی یک مقاله ارشد اونم دانشجو واسش نوشته است رشته علوم پایه بعد کل منت و فحش خوردن اش هم مال من دانشجو است نه کس دیگه ای اونموقع بهم میگه چرل رفتی معلم شدی بیکار بودی بهت نمره حضورغیاب نمیدهم نمره پایانی ات از 15 است ...
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 4
    دولت روحانی حقوق ها را زیاد میکنه تا دولت بعدی گرفتار بشه افزایش حقوق یعنی تورم
  • مصطفی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 4
    چرا هر حرف بی پایه اساسی رو تیتر خبری می کنید؟! توییتر یه نفر رو تیتر خبری می کنید؟! تحقیق لازم نیست برای خبر نوشتن!؟ من استادیار دانشگاه زیر نظر وزارت علوم هستم و حکم پارسالم ۹/۵ میلیون بود که پس از کسورات حدود ۸ تومن میدادند. افزایش حقوق امسال رو هم که مجلس تصویب کرد هنوز که ندادند و ظاهرا هم قرار نیست همه اش رو بدهند.
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      11 7
      جانا سخن از زبان ما مي گويي! بعد از ده سال عضويت هيات علمي ده تومان مي گيرم در حالي كه در سال 88 پيشنهاد كار به من پايه 5000 دلار در ماه بود و برگشتم اين وضع درآمدم است اين وضع امكانات و ابزار تحقيق. خانه دار شدن در تهران هم برايم رويا شده است. تنگ نظرهايي مثل اين سياح كه ظاهرا خيلي بيكار است هم تصور مي كنند استاد دانشگاه زياد مي گيرد. خير عزيزم ديگران كم مي گيرند. استاد تمام هاي دانشگاه ما 20-30 ميليون بيشتر نمي گيرند. چطور50 ميليون براي يك پي اچ دي استاد تمام زياد است اما براي يك پزشك متخصص اين پول را به عنوان كارانه يك ماه هم قبول نمي كند. اگر استاد به نظر شما كاري نمي كند براي اين است كه دانشگاه ها را بي هويت كرده ايد.براي اين كه استاد شان و احترامي ندارد.براي اين كه بودجه پژوهش و ابزار ندارد. بيشتر دانشگاه ها را فقط در و ديوار كرده ايد كه حالا جوانها را مدتي آنجا سرگرم مي كنيد. سياح و امثال سياح اگر شعور نداريد زبان به كام بگيريد و كار دانشگاه را به دانشگاهي واگذاريد.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    7 6
    درود بر همه استادان عزیز، اکثر افرادی که به این قشر زحمت کش می تازند با از افراد کم سواد هستند و یا افرادی که درکی از علم و پژوهش ندارند و یا اهداف سیاسی خاص و اشاره به استاد خاصی مثلا زیباکلام و .. دارند. وگرنه نباید به همه اساتید توهین کرد. هر کس به اساتید مخصوصا اساتید زحمت کش دانشگاههای دولتی بی احترامی میکند، خود را بی ارزش میکند. وگرنه اگر کوچکترین عشقی به علم آموزی داشته باشد در برابر استادش که عمرش را در این راه گذاشته، زانو میزند.
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      3 3
      روحانی هم می گفت حقوق دان هست و منتقدین رو کم سواد خطاب می کرد الان کارنامه اش جلوی چشم همه هست. شما هم گویا راه ایشون رو داری طی می کنی
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 1
      من منتقدین را کم سواد خطاب نکردم، بلکه منظورم با کسانی بود که توهین میکنند و اساتید دانشگاههای دولتی را بیسواد میدانند و کارشان و زحماتشان را بی ارزش قلمداد میکنند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 1
    دمتون گرم!!!!!!! این یه کار انجام بشه کلی کمک هست باید پارتی داشته باشی بری تدریس بعد بیسوادترین هم هستند و اونوت جو نجومی هم زدند
  • ابراهیم IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 7
    سلام خدمت همه منتقدین بیاییم کمی منصف باشیم و از روی حسادت یا بغض نظر ندهیم. بنده یک استاد تمام دانشگاه هستم و پایه بیست. دانشجویان مختلفی تربیت کردم که الان در حوزه های صنعت حوزه نظامی حوزه کشاورزی حوزه های امنیت حوزه تجهیزات مکانیک و الکترونیک و ... فعال هستند. تمام دغدغه من و همکارانم این هست که کارهای پژوهشی کاربردی باشد و کارآفرینی کند. ممکن است عده ای کمی باشند افکار غربزده داشته باشند اما درصد زیادی اینگونه نیستند. بنده دانشجویان ارشد و دکترایی هم داشتم که علی رغم تلاش فراوان برای نگداشتن آنها، اما حاضر به ماندن در ایران نیستند بخصوص دانشجویان رشته های فنی و مهندسی. حتی دانشجوی فارغ اتحصیل دکتری من حاضر به عضویت هیات علمی نبود و متاسفانه به امریکا رفت. می گفت حقوق هیات علمی ناچیز است و می گفت تفاوت فاحشی با رشته های پزشکی وجود دارد. واقعا اگر نگاه کنید میزان تلاشی که یک هیات علمی غیر پزشکی می کند تا استاد تمام شود در حد فوق تخصص پزشکی هست. عده زیادی از اساتید کارهای صنعتی بسیار زیادی انجام می دهند و اگر اینها نبودند پیشرفتهای حوزه های مختلف چگونه ایجاد می شد؟ این تفاوت اشکار حقوق مخصوصا بین رشته های پزشکی و غیر پزشکی، مدیران بخشهای مختلف آنقدر فاحش هست که متاسفانه هر ساله تعداد زیادی از اساتید و دانشجویان به خارج از کشور می روند. محض اطلاع شما در خارج از کشور در بسیاری از کشورها پزشکی عمومی یک لیسانس یا فوق لیسانس به حساب می اید. آیا در کشور ما بین حقوق یک پزشک عمومی مثلا پزشک خانواده یا یک دندانپزشک و بهترین فوق لیسانس از بهترین دانشگاه حقوق مشابه وجود دارد. بسیاری از اساتید نخبگان کشور هستند که واقعا به خاطر تعصب و غیرت در کشور مانده اند. نکته ای دیگر که دوستان بدان اشاره کرده اند که اکثر نمایندگان مجلس عضو هیات علمی دانشگاه هستند ایکاش چنین بود حال آنکه واقعیت ندارد. حقوق بنده با این افزایش دوازده میلییون تومن هست. دانشجوی فارغ التحصیل زیر دست من ماهی 5000 یورو. فردی که PHD می گیرد دست کم 30 الی 35 سال از عمرش را صرف آموختن و پژوهش کرده است. انصاف داشته باشید....
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      5 5
      شما رشته ات رو بگو یه پروژه کاربردی بگم تا عملا بسازی. اگه تونستی بسازی، حقوقی که می گیری نوش جونت اما اگه نتونستی بسازی باید بری کارگری کنی. با شعار نمیشه که. شما اگه انصاف داری شماره تلفن بذار یه فناوری تو حوزه ای که تدریس می کنی معرفی کنم اگه ساختی نوکرتم هستم. نصق ددامد رو میدم بهت اما اگه نتونستی باید حق بیمه و ... ات باطل بشه و کارگری کنی برادر
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 2
      در پاسخ به دوست عزیزی که از این استاد محترم درباره ساخت پروژه پرسیدند. استدلالتان خیلی بی ربط است. یک استاد، بزرگترین و شگفت انگیزترین پروژه‌هایی که میسازد همین تربیت متخصصانی است که الان دارند به کشور خدمت میکنند. یک استاد حاصل یک عمر مطالعه و پژوهش و تجربه خودش را در خدمت دانشجو میگذاره، قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری. بزرگترین افتخار و دستاورد دکتر سمیعی معروف تربیت هزاران متخصص مغز و اعصاب کارکشته است. به حال کسی که برای تعلیم و تربیت ارزشی قائل نباشد باید تاسف خورد. ارزش کار اساتید همان باقیات صالحات است که خداوند در قرآن فرموده است.و قابل قیاس با انجام یک کار موردی نیست. بلکه کاشتن دانه ای است که تا ابد ریشه می دواند و ثمر میدهد.
  • درنا IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 2
    برای دانش آموز ابتدایی همان صد دانه یاقوت و چهار عمل اصلی همون شیمی و مهندسی و همون چیزهایی که شما گفتید هست
  • محمد IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 4
    شما تصوير فيش حقوقي يك استاد تمام كه رييس دانشگاه هم هست را با ٣١ سال سابقه گذاشتيد و اذهان را گمراه ميكنيد، الان حقوق يك استاد با رتبه استاديار با ١٦ سال سابقه تدريس در دانشگاه ازاد به زحمت به ١٣ ميليون ميرسد، كه واقعا در مقابل زحمت اين عزيزان بسيار ناچيز است
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 7
    تقریبا به ضرس قاطع می‌گم نزدیک به ۹۰ درصد مقالات علمی که نوشته میشه کار استاد نیست کار پایان نامه نویسای میدون انقلاب و امثالهم هست.. این اساتید یه رانتی گیر اوردن استخدام دانشگاه شدن با یه پارتی ای با یک حق خوری ای، که مقالات دانشجو رو می‌گیرن می زنن به اسم خودشون هی گروه پایه می گیرن. یه سوال؛ چرا با این همه به اصطلاح اساتید، اوضاع تو حوزه های مختلف شیر تو شیره؟ چرا تو الکترونیک وابسته مطلق هستیم؟ چرا تو صنایع خودروسازی وابسته هستیم؟ چرا محصولات نانویی که داریم توی این وضع هستن؟ حالا باز نانو خوبیم نسبت به بقیه اما اورده اقتصادی نداشته.. دلیل این چراها مقاله نویسیه صرف توسط یه عده خارج از سیستم دانشگاه هست که به اسم استاد تموم میشه کلا نمی دونم کی از این دور باطل رها میشیم الان خود من باید یه کتاب به اسم استاد بنویسم بتونم دفاع کنم! چرا؟؟؟
    • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      8 8
      اولا اینجا بحث از جایگاه استاد هست نه یک استاد خاص. اگر جایی که شما درس خواندید اساتید مقاله هاشون در میدان انقلاب نوشته میشد. اینو به همه تعمیم ندید. این مساله رو هم بذارید به حساب اینکه در ایران جایگاه افراد صحیح نیست. استاد دانشگاه به اندازه لازم تامین مالی نیست (اکثر اساتید جوان بعد از 30 سالگی تازه مستاجر هستند). دوم اینکه اگر ما فکر می کنیم که حقوق معمولی باید به استاد بدیم پس نفرات معمولی هم باید استخدام کنیم از همین افرادی که به سختی مدرک لیسانس رو گرفتن بیاریم در دانشگاه تدریس کنن حقوق معمولی هم بهشون بدیم که زحمت نکشیدن ادعای حقوق بالا نداشته باشن یک مدرک دکترایی هم بعدن میگیرن. هر کس هم خوب درس می خونه بره خارج از کشور. احتمالا اینطوری دانشجویان پژوهشگر موفقی خواهیم داشت و حتما دو برابر مقاله میدن و مهندسان موفقی خواهیم داشت. احتمالا کارمندان دانشگاه هم می تونن برن هیات علمی بشن درس بدن. مشکلشون حل میشه. اگر می خواهیم ارزش و جایگاه علم حفظ بشه باید یک مهندس که در یک شرکتی سخت کار میکنه یا معلومات بالاتری داره حقوق بالاتر بگیره تا همه تشویق بشن مثل اون بشوند. اگر یک نفر در دوره تحصیلات موفق بود به جایگاه استادی برسه و حقوق بالا بگیره و بقیه هم تشویق بشوند مسیر علمی رو طی کنند. اگر حقوق یک استاد که دکتری خونده از دانشجوی خودش که در صنعت کار میکنه و لیسانس داره کمتر باشه (که الان اینطور هست) برای افراد چه انگیزه ای می مونه که ادامه تحصیل بدهند یا بهترین باشند که به اون جایگاه برسند. یک استاد در طول دوره دانشگاه هزاران دانشجو رو تربیت میکنه که چرخهای کشور در صنعت و علوم مختلف رو به گردش درمیارن این جایگاه علم و دانش رو اگر خراب کنیم و کیفیت دانشگاهها رو پایین بیاریم همین سطح تخصص هم که در کشور داریم رو از دست میدهیم.
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      7 1
      چراش مشخصه. جذب های نابجا و رانتی و قبیله ای به اسم عضو هیات علمی. قوانین صد درصد مضحک ارتقا اعضای هیات علمی. نبود بودجه پژوهشی...
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      دوست گرانقدر سلام من این مطلب را مینویسم چون از نزدیک با این پدیده درگیرم، ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشور ما بسیار پایین است و به خدمت در امدن علم به صنعت بسیار مشکل، دوستی که چنین بی پروا به اساتید دانشگاه که خود من هم یکی از آنها هستم میای چند سوال از داشتم. نخست، بسیاری از سرفصلها که در تمامی کشور هم یکسان است برای رتبه های مشخصی نوشته شده که امروزه با وجود انواع دانشگاهها این رتبه ها بسیار تنزل کرده و سطح اموزشی بسیار پایین است و زحمت دوچندان استاد را میطلبد در حالیکه در زمان ما چنین نبود و استاد بسیار راحت تر بود. دوم اینکه دانشجو پایان نامه را برون سپاری میکند به دلیل عدم توان علمی و اخلاق علمی است و بنده و سایر همکاران بسیار تلاش کردیم تا چنین نشود ولی ''چو پر شد نشاید گرفتن به پیل‘‘ سوم اینکه به نظر شما حقوق یک استاد تمام در رشته الکترونیک در دانشگاه صنعتی شریف چرا باید از حقوق یک پزشک عمومی کمتر باشد و یا ثلث حقوق یک پزشک متخصص تازه کار باشد؟ همه اینها باعث شده تا رشته های فنی که زمانی منبع نخبه های ایران بو همه نخبه ها به سمت پزشکی پیراپزشکی سوق داده و این زنگ خطری برای اینده صنعت و تولید در ایران است.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    6 5
    یعنی این آدم فرق یک استاد دانشگاه رو با یه معلم نمیدونه،جناب سیاح برید خوب تحقیق کنید بعد متوجه خواهید شد فرق و شان یه استاد با یه معلم چقدره
  • بی رحمی و ظلم محض، به اساتید حق التدریس! IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 2
    در مقابل حقوق آنچنانی برخی اعضای هیئت علمی، در مقابل آن؛ از بدبخت ترین و فقیرترین و فراموش شده ترین اقشار جامعه، اساتید حق التدریس دانشگاه ها هستند که گاه حقوق آنها با حدود دو سال تاخیر پرداخت می شود! که اگر تنها درامد و شغلشان تدریس باشد که بسیاری اینگونه اند؛ شاید نام فقیر هم بر آنان نمی شود گذاشت بلکه جزء مساکین شمرده می شوند! که با وجود سختی فراوان کاری، بسیاری از آنان، گویا هیچ عدالت و انصاف و رحمی شامل آنها نمی شود!
  • علی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 6
    اعضاء هیئت علمی دانشگاه سرمایه های علمی کشور هستند و باید ساپورت مالی بشن. منتها با یک تفاوت و اون اینکه رشته هایی که مستقیم با توسعه فناوری و صنعتی سر و کار دارند حقوق بیشتری بگیرند و بقیه رشته ها حقوق متعارف. البته رشته های علوم انسانی جایگاه والایی دارند ولی نه اساتید ما اساتید تئوری پردازی هستند تو این حوزه و نه درک درستی از جایگاه علوم انسانی در ایران وجود داره. نکته مهم دیگه اینکه اینقدر اعضاء هیئت علمی منت سر مردم بیچاره نذارند. اگر برای شرافت و احساس مسئولیت درس خوندی با کمبودها هم باید بسازی. الآن ما تو یک سازمان اداری فارغ التحصیلان دکترای مهندسی از تهران و علم و صنعت داریم و حقوق کارمندی می گیرند، باز برید خدا رو شکر کنید که حداقل یه جایگاه اجتماعی مناسب پیدا کردید و شانتون حفظ شده.
  • حقوق استاد حق التدریس ماهی حدود۳۳ هزار تومان! IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    3 2
    بعضا از اساتید حق التدریس با وجود این که تقریبا در تمام طول ترم مخلصانه و با علاقه مشغول زحمت و خدمت فرهنگی به دانشجویان عزیز کشور هستند؛ تقریبا در سال حدود ۴۰۰ هزار تومان حقوق می گیرند آنهم با تاخیر تقریبا یک ساله یا شاید دوساله!!! بله ۴۰۰ هزار آنهم همین الآن الآن و در این شرایط !!! که اگر تقسیم بر ۱۲ ماه سال نمائیم می شود ماهی ۳۳ هزار و ۳۳۳ تومان!
  • سکوت مرگ CA ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    5 8
    آره خوب، اگه این حقوقا رو نگیرن میگن که فرار میکنن، فرار مغزها کدوم مغز، اگه مغز بودید تاحالا صدبار رفته بودید، الآنم همه جا عین تومور رخنه کردن، تو مجلس مثلاً انقلابی حتی نذاشتن کارمنداشون با کارمندان وزارت بهداشت همسان‌سازی بشن یه وقت یه تومان حقوقشون زیاد میشه، بدبختی وقتیه که کارمند معمولی چند برابر یه نجومی بگیر مثل اینا مالیات میده، عدالت!!!!!!! از وضعیت آموزش دانشگاه ها هم که خبر داریم، حداقل تو هر خونه یه دانشجو هست استاد حال نداره تو خونه خودش پشت کامپیوتر بشینه، بعد ازشون انتظار داریم عین همه کارمندا برن دانشگاه کارت بزنن، وقتی هم میپرسیم ازشون میگن داریم تدریس میکنیم و اینترنت خونه پرسرعت، مگه دانشگاه به شما کامپیوتر و اینترنت و .... نداده برین بشینین تو دفترتون و جواب گوی دانشجوها باشید، هر وقت تماس گرفتیم یا تو ویلاش بوده یا تو کار ملک و دلالی هستن وقت جواب دادن ندارن ، خروجی آموزش عالی و مدارسمون مشخصه، باز معلما میگن حقوقمون کمه جای توجیه داره، شما چی میخواین بگین، تاریخ همه این بی قانونی ها و رانت و ویژه خواری هارو ثبت میکنه، اگه اعتقاد دارید که خدایی هست بزودی منتظر جوابش باشید. خواهید دید آینده مملکتتونو چطوری با دستای خودتون به باد میدین، این مملکت دشمن خارجی میخواد چیکار، از درون موریانه افتاده داره میخوردش، اگه روز اول هرکس تهدید به رفتن میکرد چوب تو آستینش میکردن الآن با هزار دوز و کلک و تهدید این ارقامو رویت نمیکردیم، البته چون اکثر مسولین بعداز اتمام دوران مسولیتشان میان استاد دانشگاه میشن باید یه فکری به حال دخل و خرج آیندشون بکنن. واقعاً داریم به کجاها میرسیم.یا خدا
    • رضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      8 3
      خیلی باحالی آقای کارمند دانشگاه نشستی اینترنت بازیت را داری فیلترشکنت هم به راهه از حقوق استادا هم ایراد میگیری. این را بدان که استخدام امثال شما منوط به وجود اساتید است یعنی به ازای هر استاد دو کارمند میشه جذب کرد لذا اگر استادی نباشه شما هم باید بری بیرون حمالی کنی
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      آب که سر بالا بره ...
  • بداد حق التدریسی ها برسید! IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 1
    اساتید حق التدریس از مظلومترین اقشار جامعه هستند که با حقوق شاید کمتر از یارانه! بنوعی حق اعتراض هم ندارند! چون اگر اعتراض کنند احتمالا همان کار نیم بند را هم از دست می دهند!
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 3
    همه ملت باید در همه مشاغل مثل هم دریافت داشته باشند در غیر اینصورت عدالت وجود ندارد . خود این اساتید و معلمین در درس تاریخ علت ناکامی سلسله ها و حکومت ها را تبعیض طبقاتی ، و چنان با آب و تاب تدریس میکردند و اکنون خودشان خواستار تبعیض هستند . مگر اون کسی که بخاطر بی کفایتی مسئولین ، فقر و شرایط سخت زندگی موفق به رسیدن به رتبه اساتید و معلمین نشده و در حال حاظر جلوی درب منزل شما رو با شغل رفته گر جارو میکشد نوکر زائیده شده ؟ نه برادر من شما سو، استفاده میکنید و ناشکری
  • دکتر IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 1
    سلام. تا سال گذشته حقوق یک هیئت علمی تازه کار با مدرک دکتری حدود 7 میلیون بود که امسال با همسان سازی گویا به 10 میلیون رسیده. دوستان توجه کنند گرفتن مدرک دکتری یعنی صرف حدود 12 تا 15 سال از دوران جوانی یک نفر برای تحصیلات دانشگاهی که حقیقتا زحمت و دردسر زیادی داره بدون دریافت حقوق.
  • فاطمه IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 1
    حقوق استادا زیاد نیست حقوق بقیه کمه مگه حقوق قاضی ها ونماینده های مجلس کمه حالا یه کم حقوق استادا رو زیاد کردن صداتون در اومده برین حقوق کسانی که نجومی میگیرن کم کنین
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 3
    الان حدود چند سال است که سالی ده درصد بیشتر حقوق اساتید رو افزایش نمیدادن، تا سال پیش استادیار در حدود 6 تومن حقوق میگرفت. الان حقوق استادیار با 54 ساعت حضور در هفته حدود 15شده. یک سری به بازار آزاد بزنید، الان حقوق کارگر روز مزد روزی 300 تومنه و یک اوستا بنا حدود 500 یعنی حقوق 15 تومن یک چیز عادیه، متاسفانه عده ای یک فیش حقوقی استادی که نزدیک بازنشستگی هست و حق مدیریت و ... میگیره رو پیراهن عثمان میکنن بگن حقوق اساتید زیاده. سال پیش حدود هزار نفر از اساتید مهاجرت کردن چون به راحتی با ماهی سه تا چهار هزار دلار (در حدود 70 - 80 میلیون) میتونن تو خارج از کشور مشغول بشن. تو کشورهای پیشرفته بیشترین توجه رو به معلمان و اساتید میکنن چون بچه هاشونو بهشون میسپارن ولی متاسفانه تو کشور ما استاد بعد از سی سالگی که وارد بازار کار میشن پول پیش یک خونه رو به زور جور میکنن. میگن اساتید اثرگذار نیستن، شاید راست بگن تو کشوری که شایسته سالاری جایی نداره و کسانی که رانت دارن، پارتی دارن، یا همزمان با اشتغال مدیریتی و وزارتی تو دانشگاه آزاد تحصیل کردن و مشاغل رو اشغال کردن، اساتید حرفی برای گفتن ندارن
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 1
    من هیئت علمی دانشگاه دولتی در تهرانم. حقوق ما کمتر از حقوق اعضای هیئت علمی شهرستانی است با این خرج و مخارج تهران! ضمنا ماشین ندارم خانه ام سمت راه آهن است. چنین حقوقی هم نمی گیرم و الان که 6 روز مانده به آخر برج در حسابم 600 هزار تومن پول مانده. همه را پای قسط همان خانه می دهم. این حقوق ها را تعداد اندکی از اساتید با تجربه که همه مراتب را طی کرده اند می گیرند نه همه. نمی گم همه حقوق ها به حق و درسته ولی حداقل من و همکاران و اعضای گروه ما چنین حقوقی ندیدیم و نگرفتیم.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 9
    در کشورهای پیشرفته که اساتید از صبح تا عصر دانشگاه یا موسسه پژوهشی حضور دارن یا تدریس میکنند یا کار پژوهشی واقعی انجام میدن، حقوقشان حداکثر دو برابر کادر اداری یا کارمندان هست اینجا که اساتید اصلا حضور ندارن در محل کار و پژوهشهای انها اکثرا کپی هست یا دانشجو براشون انجام میده حقوق انها حدود ۳.۵ برابر یک کارمند شده و این واقعا غیر حلال هست و کسانی که این کار رو انجام دادن بایستی سریعا مجازات بشن
  • مینو IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 3
    سلام من دانشجوی دکتری تخصصی هستم. خیلی هم سخت کوش و اهل مطالعه و غیر خنگ!!!! طی دوره ارشد مشکل بینایی پیدا کردم از بس کتاب ترجمه کنم و مقاله بنویسم و جور استاد کشیدم؛ چاپ که شد اسم من کجا!؟؟؟ استاد خواب زیر پتو کجا! بماند پولم دادم برا چاپ؛ نتایج پایان نامه هم دو مقاله شد بنام خانم استاد راهنما و رفیقاش!!!! اتفاقا خیلی هم ادعای دینداری و خدا پیغمبری داشت و بعد از اون از درس و استاد و عدالت و همه چی بیزار شدم. اما از اونجایی که خدا خواسته استاد راهنمای دکتری ام مردی بسیار شریف حلال و مومن است. این حقوق ها درد و بلا بشن بجون استادهای مدل اول و نووووش جون استادهای باشرافتی که برای تربیت نسل علمی کشور زحمت میکشن. متاسفانه جمع زیادی از اساتید از پشته اجساد دانشجوهاشون بالا میرن! فقط تاسف. امیدوارم با این فسادهای گسترده بزودی برخورد قاطع بشه.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 1
    ای کاش حکم‌های مدیران موسسات و سازمان‌های دیگر را نیز ارایه میکردید. این پست و نوشته، نتیجه عدم شناخت از دانشگاه و جوسازی و سیاه نمایی علیه استادان دانشگاه است!
  • 0068055080 IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 4
    سلام از قیاسش خنده آمد خلق را اولا کدام استاد ۵۰ میلیون میگیرد من عضو هیات علمی ام و دریافتی ام ۹ میلیون است ثانیا این مرد نابخرد نمی‌فهمد که یک معلم با دوسال درس خواندن به نان و نوا می رسد اما استاد دانشگاه عموما بعداز بیست سال تازه اگر بتوانند عضو هیات علمی بشوند از مزایایی بسیار کمتر از معلمان برخوردار میشود بهتر است موقع نسخه پیچیدن رعایت انصاف را بفرمایند
  • IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 3
    شما شعورت به پاسخ چنین سوالی نمیرسه. حتی بلد نیستی سوالتو درست مطرح کنی. عقده استاد نشدن هم داری. قضاوت هم که میکنی. همینا بسه که کشور ما جهان سومی بمونه.
  • ناشناس IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    چرا باید اساتید دانشگاه ۴۰-۵۰میلیون تومان حقوق بگیرند. متوجه هستی چی داری میگی ؟
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    متاسفم بابت این تعمیم دادن ها در مورد اساتید. این همه اساتید دانشگاههای درجه یک هستند که میتونن مثل آب خوردن برن خارج و اقتصاد خود و خانوادشون رو افزایش قابل توجه بدن. کجا همه استادهای حتی با سابقه این عددها را میگیرند؟
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 3
    ادم حسابی یه کم فکر کن. مگر تمام اساتید دانشگاه این حقوق رو می گیرن؟ این حقوق یک استاد دانشگاه با ۳۰ سال سابقه و ریس دانشگاه تهران هست. کدام ریسی حقوق کمتر از ۱۰۰ میلیون می گیرن؟ البته استاد دانشگاه ففط همین حقوق رو دارن و هیچ گونه اضافه کاری و پاداشی رو ندارن. ولی مدیر جاهای دیگه هر ماه کلی اضافه کاری و پاداش دارن. خودتون قضاوت کنین.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    والا حقوق معلمها خیلی هم خوبه حقوق همه7تا9میگیرند بیایید ببینید بخش خصوصی چه ظلمی میکنه بخشی که امکانات از دولت میگیرد- با 15سال سابقه ومدرک فوق 2ونیم میلیون نه تعطیلات داریم نه دور کاری ونه هیچ چیز دیگه ارزوی همه چیز مونده تو دلمون اما رئیس ومعاونان هر کدام 5تا زمینو خانه و چند تا ماشین دارند عدالت حکومت علی اینه فقط امیدمان آقای رئیسی هست که گفت حقوق ها را درست میکنم.....
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 4
    حقوق کارگر = کارمند در هر جایی که خدمت میکند
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 4
    تف به شرفتون این چه مملکتی شد دیگه
  • مراغه ای IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 2
    این مملکت پر است از ظلم و بی عدالتی و تبعیض من هیئت علمی (مربی)دانشگاه آزاد هستم با 25 سال سابقه کل دریافتی ام 5 توم هم نمی شه
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      0 1
      منم 20ساله تو دانشگاه آزادم درآمدم ماهی 5تومن نمیشه.البته اونجا کلوچه و آب میوه میفروشم.
  • حسين IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 3
    اين حكم جعلي ست چون اولا عنوان سمت اجرايي رو نوشته «رئيس» ثانيا زمان ورود به دانشگاه 69/3/1 بعد از تاريخ رسمي آزمايشي درج شده است 69/2/23 ثالثا سقف حقوق 33 ميليون است لذا كاهش ناشي از افزايش حقوق بايد حدودا 22 ميليون باشه در اين حكم زده 3 ميليون دويست
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 3
    این فیش حقوقی جعلی است سقف حقوق سی و سه میلیون و هفتصد است درحکم دقت کنید نوشته آخرین دریافت پایه سال ۹۷
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 1
      کلا به نفع نباشه همه چیز جعلی ودروغه
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      1 1
      سقف حقوق 33 میلیون مصوب مجلس هست. فهمیدنش کار سختی نیست. یک جستجو یزنین. حقوق اساتید جوان با سن 30 تا 35 سال با مدرک دکتری (دکترای واقعی از دانشگاههای مرتبه اول کشور که با سالها زحمت بدست آمده نه پولی و رانتی) زیر 15 میلیون هست. بالاترین حقوق هم 33 تومن. این حقوق برای افرادی در نظر گرفته شده که از نظر مرتبه علمی جزو نخبه ترین و سخت کوشترین افراد جامعه هستند و قرار است هزاران متخصص را آموزش داده و تحویل جامعه دهند. البته بسیاری از افراد نخبه کشور هم یا مهاجرت می کنند یا در شرکتهایی که درآمد بالایی دارند جذب می شوند. اگر ارزش و جایگاه اساتید پایین آورده شود آنها هم همین کار را خواهند کرد و سرمایه های کشور از بین خواهد رفت ...
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 2
    حرف بجایی هست اما باز اساتید تحصیل کرده هستند قبلش دستمزد چند میلیاردی فوتبالیست و بازیگران بی سواد رو کم کنید
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 11
    بخدا من معلم نیستم ولی میدونم کار معلمها از استادان دانشگاه سختتر است پس نباید بین حقوق آنها اختلافی باشد
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 2
      مگر بحث سختی کار است. اگر ملاک سختی کار باشد کارگران معدن باید از پزشکان بیشتر بگیرند. کجای دنیا به سختی کار پول می دهند. پول رو به تخصص می دهند. برای معلم شدن شما زحمت کمتری می کشید پس افراد بیشتری می تونند به این درجه برند. برای استاد دانشگاه شدن باید جزو بهترینها باشی و تازه سالها دود چراغ بخوری. در تمام دنیا اینطوری هست. اگر حقوق استاد رو بیارن پایین کیفیت دانشگاهها از اینکه هست بیشتر میاد پایین. افراد نخبه مهاجرت می کنن و باید افراد درجه دوم و سوم رو بیارن دانشگاه و اونوقت سطح علمی فارغ التحصیلان که در صنعت و پزشکی و علوم انسانی و .. پایین تر بیاد. حتما اینطوی کشورمون پیشرفته تر میشه!!! نخبگان ما هم میرن خارج رو آباد میکنن. هر استاد دانشگاه در طول سالهای کاری هزاران دانشجو رو تربیت میکنه. حالا درجه این استاد رو بیارید پایین و حقوق در حد کارمند دانشگاه و معلم و ... چه اتفاقی میفته همون معلمین و کارمندان دانشگاه میان جای اساتید دانشگاه رو میگیرن و درس میدن. نخبگان یا جذب شرکتهای خصوصی میشن یا مهاجرت میکنن به خارج. در دانشگاه آزاد یک زمانی دانشجوی فوق لیسانس که در یک شعبه دانشگاه آزاد درس می خواند در شعبه دیگری استاد بود و درس میداد. اگر قدر کسی که زحمت کشیده رو ندونیم و سرمایه هامون رو از دست بدیم چند سال طول میشکه تا جایگزین بشوند. حقوق هزار نفر استاد رو بیشتر کردن 85 هزار نفر کارمند دانشگاه میگن که ما حقوقمون با استاد برابر بشه 500 هزار معلم هم همینطور...
    • كفشنده IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      6 1
      توی آمریكا و آلمان و فرانسه دقیقا به مشاغل سخت حقوق بالاتری میدن. خبر نداری برو بپرس. و دقیقا حقوق معلمی از استاد دانشگاه بیشتره.
  • مهدی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    11 2
    چطور شرکت نفتی ها که این همه سال حقوق های تپل می گیرند چشمها بسته است؟ چطور در وزارت بهداشت که حقوق هم رده اینها هنوز هم بیشتره صدای کسی در نمی اد از اول انقلاب تا حالا؟ حالا که وزارت علوم یکمی اومده بالا و باز هم به بهداشت نرسیده صدا بلند شده؟ جهت اسحضار عرض کنم من هیئت علمی دانشگاه هستم حقوق من با 18 سال سابقه کمتر از کارگر اسنوا هستش. خودتون رو خواب نزنید
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 6
      اونا تو گرما 50درجه وجلوی آتش وخطرند تو استاد در پیتی چی که بلد نیستی اقتصاد را درست کنی
    • مهدی IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      4 0
      ناشناس 10 و 15 : اون کارگر که تو گرما کار می کنه 5 برابر من بگیره نوش جونش اما اون کسی که دفتر کار تهران کار می کنه تو اتیش و گرماست؟ در ثانی تخصص من اقتصاد نیست در پیت هم خودتی
  • مهدی IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 2
    اقا یا خانوم 19 و 5 دقیقه. احتمالا اگر راست گفته باشی شما یکی از فوق نخبه های ایران هستی وگرنه این هایی که تو این چند سال اخیر به تور ما خوردند 15 برابر وقت پژوهش را برای اونها باید بگذاری تا روز دفاع ابرو حیثیت 18 ساله را به باد ندهند. قطعا و یقینا اگر خودم وقت بگزارم بهتر نتیجه می گیرم. ادبیات شما نشان میده شما مشکل تربیتی داری و من باشم ادمی مثل تو را اصلا دانشگاه راه نمیدم
  • مهدی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 2
    سیستم اموزشی ما ضعف های بسیاری داره. مهمترین نشانه هم بی سوادی مفرط دانشجویان و توقع نمره در هر شرایطی است. التماس کردن کار علمی از دانشجوی بیسواد و بی میل به درس خودش عذاب و سختی کار هست برای ما. مثالهای خنده دار و مضحکی از سطح علمی و شعور بعضی دانشجویان دارم که می تونم باهاش سالها کانال تلگرامی طنز را اندازی کنم. دانشجویان عزیز لطفا یکم از تنبلی و بی عرضگی خارج شوید
  • مهدی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 6
    مگه همه حقوقها را به بحث عمومی گذاشته اند که حالا هر ننه قمری به خودش اجازه بدهد در خصوص حقوق اعضای هیئت علمی اظهار نظر کند؟ تو اصلا میدونی وظایف هیئت علمی چی هست؟ چند تا جمله بگو بدونم
  • مهدی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 3
    امان از اطلاعات غلط و نا اگاهی و جهل. کی گفته استاد بابت راهنمایی دانشجو حقوق اضافه میگیره. راهنمایی دانشجو جز موظفی هر استاد هست و بابت اون حقوق نمیگیره مگر اینکه از سقف خیلی بالایی بیشتر شود که اون هم خیلی صرفه اقتصادی نداره ثانیا دانشکده ها سعی می کنند دانشجویان را پخش کنند بیت اساتید که یک نفر بیش از حد سرش شلوغ نشه یکی نداشته باشه. یعنی کمتر این موضوع پیش میاد. البه ممکنه استثناء هم باشه ما که نداشتیم
  • مهدی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 6
    امان از اطلاعات غلط و نا اگاهی و جهل. کی گفته استاد بابت راهنمایی دانشجو حقوق اضافه میگیره. راهنمایی دانشجو جز موظفی هر استاد هست و بابت اون حقوق نمیگیره مگر اینکه از سقف خیلی بالایی بیشتر شود که اون هم خیلی صرفه اقتصادی نداره ثانیا دانشکده ها سعی می کنند دانشجویان را پخش کنند بیت اساتید که یک نفر بیش از حد سرش شلوغ نشه یکی نداشته باشه. یعنی کمتر این موضوع پیش میاد. البه ممکنه استثناء هم باشه ما که نداشتیم
  • مهدی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 5
    اقای سیاح که نمیدونم کی هستی اصلا. تو اگر مغرض ومریض نبودی کنار این فیش حقوقی یک فیش حقوقی از بالاترین اساتید بهداشت و درمان رو هم میگذاشتی تا مردم بهتر قضاوت کنند
  • کارمند ساده IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 2
    بحث حقوق بالا برمی گردد به اینکه نظام اجازه داده است وزارت علوم حقی را برای صرفا اعضای هیات علمی بوجود بیاورد که ما کارکنان کارمند و کارگر غیر هیات علمی در وزارت علوم به یاد حق وتو در شورای امنیت می افتیم ؟!. کاری به اینکه این اعضای محترم هیات علمی چقدر حقوق می گیرند را نداریم که یا شغلشان آموزشی است یا پژوهشی بلکه باید؛ اگر طبق قانون اجازه داده می شود که وزارت علوم هر حقی را که برای اعضای هیات علمی صادر می شود بدون توجه به حقوق و مزایا کلی کشور که یا بر اساس قانون کار است و یا بر اساس قانون خدمات کشوری ؛ چگونه است که برای کارکنان و کارگران ساده به غیر از مدیران میانی وزارت خانه رعایت نمی شود برای اینکه این مطلب فهمیده شود , کافی است سری به افزایش ریالی سالانه اعضای هیات علمی( استادها و پژوهشگران) و اعضای غیر هیات علمی یا کارکنان این وزارت خانه ؛ در این ده سال تا سال 1400 بیاندازی و ببیند چه تفاوتی فاحشی وجود دارد پس این حق را از وزارت خانه بگیرید؛ یا اگر حق وتو به آنها داده اید که جدای از قانون کار و قانون خدمات کشوری یا هر قانونی دیگری که برای حقوق و مزایای کارکنان دیده شده است ؛ برای خودشان ( اعضای محترم هیات علمی ) دست به ایجاد اینچنین حقوق و مزایایی می کنند بفکر کارکنان و کارگران ساده که به نوعی در تولید علم دست دارند بیندازند و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل .... بدرود
    • NL ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      1 0
      عزیزم شما که کارمند ساده ای هم رانت خوردی که کارمند ساده شدی وگرنه تو کوچتون بگرد ببین چند نفر توفیق کارمند ساده شدن داشتن؟؟ اصلا تو کوچتون بگردی احتمالا در میابی که همه افرادی که هم سن و سالت هستن از نظر دانشی و خیلی نظرهای دیگه سر تر از تو هستن. به زبان ساده اینجا کسی که چیزی بارش باشه تو اسفل السافلین هست. کسی هم که چیزی بارش نباشه، بخاطر چشم قربان گو بودن و دلایل دیگه مثل رانت و پاتی بازی میشن کارمند دولت. و به تبعیض دامن می زنند.. چرا باید اون کاسب مغازه اش بسته باشه تو حقوق بگیری از محل مالیات اون؟؟؟؟ فکر نکن که تو رانت نخوردی تو هم دستت تو گلوی مردم هست
  • مهدی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 1
    اقای 22 و12 شما علم غیب داری یا امار گرفتی که 50 درصد غربزده هستند؟ چرا بار اون دنیای خودت رو سنگین می کنی الکی؟ خود من به شخصه مخالفم که حقوق بیت المال این مردم رنجکشیده حتی یک ریالش به جیب امثال زیباکلام بره اونم کسی که تو حوزه علوم انسانی کار می کنه ولی خوب انصاف هم چیز خوبی است برادر همه که اینطور نیستند
  • مهدی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 2
    من بعنوان یک استاد دانشگاه خودم شاهد هستم که متاسفانه برخی همکاران برخی سو استفاده ها را دارند و نمیشه انکار کرد ولی باید توجه داشت که اولا همه اینطور نیستند و در ثانی سیستم مریض امتیاز دهی باعث این سو استفاده ها شده است. من خودم با چندین سال سابقه کار به علت اینکه حاضر نبودم مقالات و کتابهای بدرد نخور چاپ کنم علیرغم پروژه ملی کلان و کاملا کاربردی که داشتم نتونستم ارتقا بگیرم. اون استاد هم وقتی جدول ارتقا رو میبینه که با مقاله می تونه تا مقام نیم خدایی بره این سو استفاده ها را می کنه
  • مهدی IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 0
    اقای 1 و 34 شما که هنوز داری جمع می بندی. الله ما حاضریم کلا بعضی دانشجوها را کلا راه ندن و در عوض اجازه بدهند ما خودمون رو موضوع تخصصیمون کار کنیم به شرط اینکه دائم نگویند چرا دانشجو ندارید؟
  • آسمان ابری IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    7 1
    با سلام مسئله این نیست که چه کسی لیاقت گرفتن پول بیشتری دارد و چه کسی ندارد، مسئله اصلی نابرابری در توزیع ثروت جامعه است. استاد دانشگاه یا هر تحصیلکرده دیگری حق دارد متناسب با زحمتی که می کشد دریافتی داشته باشد اما تصور کردید اگر همان نظافتچی یا آبدارچی دانشکده وجود نداشته باشد استاد باید آستین بالا بزند و سالن و کلاس و صندلی ها را دستمال و تی بکشد. آیا هیچ استادی حاضر به این کار هست. پس عزیزان، صرف این که کسی درس خوانده است توجیهی برای اختلاف نجومی دریافتی وی با دیگران نیست. اگر آشپز رستوران دانشگاه نباشد، اگر راننده سرویس استاد نباشد، اگر مسئول امور اداری دانشگاه و هزاران نفر دیگر که به خیال ما چون به اندازه استاد درس نخواننده اند نباشد، استاد معنایی ندارد. بنابراین ثروت باید در جامعه درست توزیع شود. شکل کنونی توزیع ثروت در جامعه صرفا به اختلاف طبقاتی می انجامد. استاد دانشگاه درس خوانده است، درست، کار شیک تر و تمیزتری دارد و با کار کمتر مبلغ بیشتری به دست می آورد اما آیا درست است که مثلا یک کارمند خدماتی دانشگاه ده برابر یک استاد کار کند و یک دهم استاد حقوق بگیرد؟ مگر خانواده کارکنان خدماتی با دیگران تفاوت دارند؟ تصور نمی کنید توزیع نامناسب ثروت در آینده باعث آسیب های اجتماعی زیادی می شود که دامان همین استاد و خانواده و فرزندان وی را هم خواهد گرفت. فرزند کسی که به سبب نداشت تحصیلات، حقوق پایینی دریافت می کند و قادر نیست مثل فرزند کسانی امثال اساتید در مدارس پیشرفته تحصیل کند، در آینده به تهدیدی اجتماعی برای همین استاد و خانواده او و دیگران تبدیل خواهند شد. اندکی بیندیشیم.
  • مهدی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 6
    این اقایی که این خباثت ناشیانه را انجام داده متوجه نبوده که تاریخ رسمی ازمایشی شدن ایشان در حکم قبل از ورود به دانشگاه است. چطور قبل از ورود به دانشگاه رسمی ازمایشی بوده است. در بدو استخدام همه پیمانی هستند و باید کلی امتیاز بیاورند تا رسمی ازمایشی شوند. بنابراین از دو حال خارج نیست یا کلا این حکم ناشیانه جعل شده یا ایشان بدون حساب و کتاب و غیر از مجرای قانونی روند را طی کرده که در این صورت بنده هم به عنوان یک استاد دانشگاه خواستار رسیدگی هستم
  • ابن الرضا IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 1
    حقوق های نجومی برای استادان دانشگاه حق السلوت دربرابر سازش با امریکا وسرمایه داران بی درد بود از سوی اصلاح طلبان دانشگاه امروز درجنگ فقر وغنا جانب سرمایه داران را گرفته یا سکوت کرده است وحال آن که قبلا دانشگاه پرچم دارد عدالت بود با بالابردن حقوق نجومی برای دانشگاهیان واستادان دانشگاه را خفه کردند وآنان را به سمت بی تفاوتی سوق دادند.
  • ایران IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 3
    دانشگاه ها در ایران به ته دره سقوط کرده اند و فقط اسمی از آن مانده است !!! از دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها سئوال کنید ببینید چه تبعیض و ظلمی در جریان است به نفع هیات علمی دانشگاه و مدیران دانشگاه !!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 1
    باسلام معلمی در روستایی دورافتاده و‌ محروم هستم. با دو فرزند و ۳۱ ساعت ابلاغ سه و نیم میلیون حقوق دریافت می کنم. شب که می خوابم خداخدا می کنم از خانواده ام دندان درد یا سردردی و...نگیرند چرا که نه امکاناتی هست و نه هزینه ای برای درمان. چرا حقوق‌ها ی نجومی حق دیگران است اما معلمین با کمترین حقوق نباید حقی داشته باشند. برخی ارگانها علاوه بر حقوقهای بالا بن خرید کالا،عیدانه و...به بهانه های مختلف دارند اما معلم از همان حقوق عادلانه هم محروم است.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 14
    حرامه والله حرامه
  • سلام IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 2
    حقوق ایشون حدودا میشه دو هزار دلار در ماه.. که تقریبا یک دهم حقوق یک استاد تمام تو خارج هست.. پس به ایشون باید ماهی پونصد میلیون بدیم... اما با توجه به شخصیت علمی و دانش ایشون باید ماهی ده میلیارد تومن برای کشور کار بکنه.. حالا اینطوری نیست نه مشکل از استاده و نه من و شما.. مشکل ازون مدیری هست ماهانه صدها میلیارد تومن به جیب من و شما ضرر میزنه.. نه اون استادی که ماهی چهارصد میلیون کمتر میگیره..ضمنا دانشجویی که تقلب میکنه از پست هم پست تره
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 4
    آیین نامه جذب و ارتقا رو بخونه تا بفهمه فرق یک استاد تا معلم از آسمان تا زمین است. البته حسادت به جامعه علمی کشور بسیار زیاد است. نمونه هاش رو در کامنت ها می بینیم. کافیه این آقای به اصطلاح کارکشته!! دو تا فیش کارمندای بانک که با دیپلم! و کارشناسی الان 25 الی 30 میلیون حقوق میگیرن یا کارمندای وزارت نفت که زیر کولر میشینن رو منتشر کنه. نه یک استثنا از یک هیئت علمی بسیار با تجربه و با مرتبه استاد تمامی. در صورتیکمه قاطبه هیئت علمی ها زیر ده میلیون حقوق میگرفتن.
  • ali IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 1
    این حقوق برای یک استاد تمام با بیش از سی سابقه با پس مدیریت شده این. نمی بینم این حساسیت به دریافتی سلبرتی ها دامن زده بشه بر عکس عوامل استعمار ااین موجودات بی مصرف وبیسواد رو به حاشیه امن می برند. و با دست خودمان دانشمندان و متخصصین کشورمان رو دلسرد و نگران می کنند. تا آخرش رفتار ما بشود شبیه خمرهای سرخ و نتیجه ازپیش معلوم. بازیچه دست وابستگان به سفارتخونهای غربی نشیم. و قدر داشته ها مون و نخبه هامون که خط شکنان توسعه کشور هستند رو بدونیم.
  • علی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 6
    اینکه با پایه 46 و همزمان پست ریاست هم داره خیلی کم میگیره
    • NL ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 1
      آپارتاید برای شما عادی شده برای ما عادی نیست و نخواهد شد..
  • حسن IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    5 6
    این حکم مربوط به یک استاد تمام دانشگاه با چند پایه ممتاز و تشویقی است که در مجموع بیش از ۴۰ پایه شغلی دارد و فقط ۱۰ میلیون (!؟) حق مدیریت بابت ریاست دانشگاه تهران دارد. ۴۰ یا ۵۰ میلیون هم خالص دریافتی نیست در حالی که در صنعت نفت و فولاد و .... کارشناس، خالص دریافتی بالاتر از جمع حکم اعضای هیات علمی دانشگاه دارد. عوامفریبی و دروغ (کلید تمام پلیدی ها طبق شرعی که اینان ادعا می کنند) و کینه و عقده هم حدی دارد.! نمایندگان مجلس که خود دانشگاهی هستند و این دروغ ها را می فهمند کجایند؟ مسوولان وزارت که هنرشان سخت گیری بر همکاران و از بین بردن انگیزه ها بوده از ایشان انتظاری نبوده و نیست. دیگر مدعیان مقابله با فساد کجایند؟ آیا دروغ و شوراندن افکار عمومی ناآگاه علیه مراکز علمی و کتمان واقعیت ها منشا فساد(و بالاتر از فساد) نیست⁉️ حقوق بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه ها زیر ۱۲ میلیون است
  • کارمند IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    3 8
    اون فیش رییس بزرگ‌ترین دانشگاه ایران با ۳۰ سال سابقه و با پایه ۴۶ هست و بابت مدیریت بزرگ‌ترین دانشگاه خاورمیانه ماهی فقط ده میلیون میگیرد در حالیکه حق مدیریت یک مدیر در شرکت گاز و نفت شهرستان ها با مدرک لیسانس ابکی و سابقه ۱۰ ساله الان همین حدود هست. کسی که فیشش بیرون دادند ۳۰ سال سابقه دارد و وقتی ایشان در سال ۱۳۶۰ فارغ التحصیل رشته مهندسی مواد بوده این انتشار دهندگان فیش در حد ..... هم نبودند و بعدا در موسسات پولی مدرکی گرفته اند و حال خود را با این استاد تمام رشته مهندسی و رییس دانشگاه که زمانی حقوق وزیر را بر اساس آن تعیین میشده، مقایسه می کنند. دوست بنده با ۷ سال سابقه در شرکت نفت خوزستان با مدرک ارشد الان دریافتی ۳۲ میلیون دارد، موقعی که ما وارد دانشگاه شدیم این رییس دانشگاه استاد تمام بوده است. تازه این حکم اجرایی نیست و طبق قانون برنامه و بودجه بیشتر از ۳۳۷۰۰۰۰۰ حقوق پرداخت نمیشود.
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    1 2
    کذب محض است
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    20 6
    سخنی با معلمان عزیز. شما معلمان در سن 22 سالگی شروع به کار کروه اید و تا سن 30 سالگی 8 سال سابقه کار دارید و در این 8 سال مسلما تشکیل خانواده داده، وام مسکن گرفته و یک آپارتمان نقلی فراهم کروه اید. اما یک استادیار دانشگاه تازه ممکن است در سن 30 سالگی اولین حقوق خود را دریافت نماید. بدون مسکن. شاید هنوز هم ازدواج نکرده باشد. و ... اضافه کن به این هشت سال عقب ماندگی مالی، هشت سال تورم متوسط 20 درصد را که در مجموع عقب ماندگی مالی واقعی را بیش از 32 سال می کند. حالا شما معلم عزیز انتظار داری که حقوق این پیرمرد سی ساله که در واقع شصت ساله است برابر حقوق 22 سالگی شما باشد؟ آن هم با تعهدات بیشتر و ...؟ عدالت به معنی مساوات نیست. عدالت به معنای بهره مندی متوازن با توجه به آنچه هزینه شده است می باشد. شما معلمان عزیز چند درصد اساتید دانشگاه وقت و عمر هزینه کرده اید؟ آیا هزینه زمان و عمر شما هم برابر با هزینه زمان و عمر یک استاد دانشگاه است. البته معتقدم تگر معلمی کار حودش را به نحو احسن و با استانداردهای لازم انجام دهد تا دستاورد آموزشی ارزشمندی داشته باشد، باید از حقوق و مزایای زیادی برخوردار باشد. اما خودتان قضاوت کنید که آیا دانش اموزانی که پرورش می دهید این ویژگیها را دارند؟
  • حامد IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    2 2
    عزیز من اولا که این خبرها نیست بعدش به دلار و یورو تبدیل کن تا بفهمی که در مقیاس جهانی کجای کاریم.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    شما خودت داری میگی آلمان، فرانسه که اونجا اونقدر رفاه هست کسی دنبال شغل سخت نیست. نه کشور جهان سوم مثل ایران که برای هر شفل 10 نفر تو صف وایستادن که نونی دربیارن فقط
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 2
    عزیز دلم اون معلم که مدرک دکتری داره چرا ابتدایی درس میده بره استاد دانشگاه بشه... منم دوست دارم شرکت زیمنس آلمان کار کنم خدا تومن پول بگیرم. باید صلاحیتشو داشته باشم. مصاحبه بشم مراحل طی کنم اونوقت اگر شایسته بودم برم اونجا. اگر نشد باید همین شرکت خصوصی داخل 7 تومن بگیرم راضی بشم. الان مدرک دکتری پولی هم میدن. اونوقت هر کی پولی مدرک گرفت که نمیشه بره استاد دانشگاه بشه شرایط جذب سختی داره آیین نامشو بخون.
  • یک مدرس IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 2
    باید به حال کشوری که سطح تفکرش این مقدار هست گریست. در حالی که حقوق پایه یک استاد دانشگاه در کشوری مثل عراق پاکستان و عمان ۵۰۰۰ هزار دلار هست اساتید دانشگاههای ایران با این همه زحمت مقدار حقوقشان ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هست. این فیش حقوقی رو ملاک همه اساتید قرار ندهید. ایشون با ۳۰ سال خدمت و چندین پست مدیریتی حقوقش این میزان هست. در حالی که در تمام دنیا حقوق معلمان و مدرسان دانشگاه حتی از حقوق نخست وزیر اون کشور بیشتره حقوق یک مدرس دانشگاه در ایران به اندازه یک پیرایشگر یا یک اپاراتی هم نیست. واقعا اگه به این همه پیشرفت علمی در کشور افتخار می کنید حداقل به حقوق ناچیز این قشر زحمت کش با تنگ نظری نگاه نکنید.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 2
    سلام دوستان تاجاییکه اخبار بودجه را دنبال می کردم ، مجلس شورای اسلامی در انتهای سال ۱۳۹۹ در زمان تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ ، سقف دریافتی کارکنان دولت و هیات علمی به جهت جلوگیری از پرداخت حقوق های نجومی و رفع تبعیض و کاهش فاصله حقوق پایین و حقوق بالا از ضریب ۲۱ برابر حداقل به ۱۵ برابر کاهش داد و از قرار معلوم به ۳۳۷۰۰ میلیون تومن کاهش داد. ما منکر زحمات اعضای هیات علمی نیستم به هرحال در هرقشری هم آدم دلسوز و وطن پرست هست و هم دزد و نادان و فراری ،مهم این است که فاصله طبقاتی کم شود اگر حقوق علمی را از ۳۳۷۰۰ بیشتر بدهند باید حقوق حداقلی ها را هم افزایش دهند و پرداختی ها متناسب هم باشند. خطاب به رییس دانشگاه تهران : چرا سقف ۳۳۷۰۰ را در حکم اعمال نکردی آیا امید دارید با رانت و رابطه سقف قانون بودجه را مخدوش و اختلاف طبقاتی را زیاد کنید. هیات علمی که بخواهد توی این شرایط می بینه اکثریت حقوق پایین می گیرند فقط به فکر جیب خودش باشه و بهونه کنه از مملکت میره همان بهتر بره گورشو گم کنه ما استاد حق التدریسی داریم خیلی هم بهتر درس میده و دانشجوها ازش راضی تر هستند.
  • ایرانی IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 1
    سلام و ادب. با احترام باید عرض کنم جناب آقای سیاح، متاسفانه آگاهی شما از جامعه و دنیا بسیار کم است و این متن بغض‌آلود و اشتباه را نوشته‌اید. مشخص است مفهوم عدالت را درک نمی‌کنید. واضح است که از جایگاه اساتید در دنیا که هیچ، حتی در کشورهای همسایه هم خبر ندارید. قطعا همه مردم و کارمندان باید در بهترین معیشتی و حقوق و مزایا باشند، ولیکن شما مقایسه کنید حقوق یک استاد در کشوری #همسایه را با استاد ایرانی، تا قدری آگاهی‌تان افزون شود. مشخص است که از فشارها و رنج‌های اساتید خبر ندارید. اگر منظورتان از استاد، عضو هیات علمی دانشگاه است، باز هم خبر ندارید که هیچ عضو هیات علمی نیست که فقط به قول شما درس بدهد. اگر نمی‌دانید بدانید یا حداقل #آیین‌نامه اعضای هیات علمی را بخوانید. مشخص است که تحت تاثیر برخی القائات قرار گرفته اید و این چنین ناجوانمردانه بر حق اساتید که شما هم مدیون آنهایید، تاخته‌اید. ضمنا یک استثنا را نباید با همه اساتید مقایسه کنید و کاسه و کوزه را سر آقای #نوبخت بیچاره بشکنید. اگر تبصره ۲ قانون بودجه با #عدالت، #شرع و #قانون اساسی مشکل داشت، چرا توسط #شورای‌محترم‌نگهبان چندبار #تایید شد. قطعا دقت نظر آنان چندین برابر شماست. برای جلب #رای یا #محبوبیت نزد اقشار محترم دیگه (مثل کارمند، معلم، پرستار)، راههای دیگری هم هست. پس خطای خود را سریعا اصلاح کنید، هر چند اثر سخن ناصوابتان پیش خدا و خلق خدا باقی خواهد ماند. #وقار اساتید مانع از پرده‌دری است و دلشان پر از درد و رنجی است که مسئولانی همچون جنابتان، #نمک بر زخمشان می‌پاشند. اگر درک نمی‌کنید و فایده نمی‌رسانید، حداقل #شر مرسانید. با احترام. به امید بالندگی کشور و نظام و اسلام
  • مهدیار IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    12 2
    کارمندان بانک حقوق زیادی نمی گیرند اما ماشالله خیلی خوش استها تشریف دارند و طبق امار رسمی یک سوم وامهای بانکی نصیب خودشون میشه. هر کسی که تو فامیل و دوست و اشنا کارمند بانک می شناسه تایید می کنه که کارمندان بانک با همین وامها چقدر زمین و املاک خریدند و شده اند صاحب چندین ملک. هیچ کس هم حواسش نیست که این اقا دارد با تورم 700 درصدی زمین و املاک چکار می کنه. اما استاد دانشگاهی که 25 سال از عمرش را صرف تحصیل علم و تحقیق کرده و سر کار نرفته تا به تحصیلش لطمه نخوره این جور اماج بی انصافی و نامردی کس و ناکس می شود. به قول دوستمون حواسشون به شرکت نفتی ها و وزارت بهداشت نیست اما اینجا گوشها خوب تیز میشه و حقوق یک استاد دانشگاه با کارگر مقایسه میشه
  • محمدرضا IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 1
    سلام و ادب. با احترام باید عرض کنم جناب آقای سیاح، متاسفانه آگاهی شما از جامعه و دنیا بسیار کم است و این متن بغض‌آلود و اشتباه را نوشته‌اید. مشخص است مفهوم عدالت را درک نمی‌کنید. واضح است که از جایگاه اساتید در دنیا که هیچ، حتی در کشورهای همسایه هم خبر ندارید. قطعا همه مردم و کارمندان باید در بهترین معیشتی و حقوق و مزایا باشند، ولیکن شما مقایسه کنید حقوق یک استاد در کشوری #همسایه را با استاد ایرانی، تا قدری آگاهی‌تان افزون شود. مشخص است که از فشارها و رنج‌های اساتید خبر ندارید. اگر منظورتان از استاد، عضو هیات علمی دانشگاه است، باز هم خبر ندارید که هیچ عضو هیات علمی نیست که فقط به قول شما درس بدهد. اگر نمی‌دانید بدانید یا حداقل #آیین‌نامه اعضای هیات علمی را بخوانید. مشخص است که تحت تاثیر برخی القائات قرار گرفته اید و این چنین ناجوانمردانه بر حق اساتید که شما هم مدیون آنهایید، تاخته‌اید. ضمنا یک استثنا را نباید با همه اساتید مقایسه کنید و کاسه و کوزه را سر آقای #نوبخت بیچاره بشکنید. اگر تبصره ۲ قانون بودجه با #عدالت، #شرع و #قانون اساسی مشکل داشت، چرا توسط #شورای‌محترم‌نگهبان چندبار #تایید شد. قطعا دقت نظر آنان چندین برابر شماست. برای جلب #رای یا #محبوبیت نزد اقشار محترم دیگه (مثل کارمند، معلم، پرستار)، راههای دیگری هم هست. پس خطای خود را سریعا اصلاح کنید، هر چند اثر سخن ناصوابتان پیش خدا و خلق خدا باقی خواهد ماند. #وقار اساتید مانع از پرده‌دری است و دلشان پر از درد و رنجی است که مسئولانی همچون جنابتان، #نمک بر زخمشان می‌پاشند. اگر درک نمی‌کنید و فایده نمی‌رسانید، حداقل #شر مرسانید. با احترام. به امید بالندگی کشور و نظام و اسلام
  • محمدی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 0
    چرا باید اساتید دانشگاه ۴۰-۵۰میلیون تومان حقوق بگیرند؟ این پرسشی است که سید امیر سیاح نامی می پرسد و اگر قرار است کسی به عمق یک بیماری و فساد فکری در این کشور و برخی کشورهای مشابه پی ببرد باید به صورت خود این پرسش، مخصوصاً فعل «گرفتن» در صورت سؤال توجه کند. نقل است که صادق هدایت وقتی به یک کارمند دولت برخورد می کرد به جای اینکه بپرسد «حقوقت چقدر است؟» می پرسید «ماهانه چقدر رشوه می گیری تا ساکت باشی؟». امروزه باید پرسید «ماهانه چقدر رشوه یا صدقه می گیری تا ساکت باشی؟». این آقای سیاح نیز مثل بسیاری دیگر از دولتمردان تکنوکرات یا بازاری دچار یک چنین توهمی است. او حقوق را با صدقه اشتباه گرفته است و مثل اکثر قریب به اتفاق همپالگیهایش درباره مبنای حقوق چیزی نمی داند. امروزه که در سراسر جهان متمدن -با فاصله چند قرن از ما که دینمان مبنای مشترکی را برای حقوق انسان و حیوان تعیین کرده است و این از افتخارات ماست- سخن از حقوق حیوانات در میان است، امثال این سیاستمداران هیجگاه آنچه به حیوانات داده می شود را صدقه محسوب نمی کنند اما آنچه به یک کارمند داده می شود را صدقه تصور می کنند و همین فکر بیمار است که همه اقشار مردم خود را -بدون مبنای صحیح- با دیگران مقایسه می کنند و مثلا کسی که ماهیت فعالیتش لیبر است توقع دارد به اندازه کسی که ماهیت کارش work است حقوق داشته باشد. زیرا او هم به طور ناخودآگاه پذیرفته و باور کرده است که همه دارند صدقه می گیرند و پیداست که معیارهای دریافت صدقه با معیارهای دریافت حقوق متفاوت است. همان طور که معیارهای دریافت رشوه هم با هر دوی آنها متفاوت است.
  • حسن IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    7 1
    درود من هم یک استادم و رتبه دوازده کشوری بوده و اصلا تایید نمی کنم که حقوق یک معلم دلسوز و زحمتکش پایین باشد و حرمت نداشته باشد. حقوق معلم هم باید افزایش یابد متناسب با تورم اما استادی من هم باعث شده با حقوق ناچیز شرمنده خانواده ام باشم یاداوری اول. به اقای سیاح که اصلا معنی استاد را نمی داند و زحماتی که باید یک شخص بکشد و استاد شود را نمی داند چیست یاد اوری میکنم یک معلم میتواند در سن ۲۲ سال می رود سر کار و حتی مدت تحصیل او هم سابقه می شود یک استاد تو سن ۳۴ ان هم بدون سابقه که یک خانه در تهران نمی تواند اجاره کند تفاوت. در تخصص هست نه معنویت انکه استاد می شود باید از جیب خود حداقل ۱۴ سال بعد دیپلم هزینه کند و این دوره جزو سابقه هم حساب نمی شود از طرفی هر معلمی نمی تواند از نظر هوش و استعداد استاد شود. استاد شدن همت و زحمت بسیار بیشتر. هوش. استعداد بیشتر و پرداخت هزینه فراوان می خواهد یک معلم در هفته سه روز کار می کند و دچار گزینش مکرر و مراحل پیچیده ارتقا و تبدیل وضعیت نیست یک استاد در هفته ده روز حتی شب در خانه خودش باید کار کند ، ازمایشگاه، مزرعه و کارگاه اضافه کار کند تا مقاله و کتاب با مطالب حاصل پژوهش کاربردی چاپ کند ان هم با پول خودش که حق زن و بچه او هست حکم همین استادی که شما می گویید که در بالاست مدبوط به بالاترین مرتبه علمی در بین اساتید است که استاد تمام میباشد، آنهم با سی سال سابقه و حق مدیریت که پدرش در میاد. حقوق ماه پیش ده میلیون بوده است که هروز بابت این حقوق سردرد دارم...کلی کار برای انجام داریم که امکانات انجامش نیست... شما که تب و لرز گرفتی برای حقوق اساتید که اضافه شده ان هم قانونی و حقوقی که هنوز به کسی پرداخت نشده و ۶۰ درصد اضافه حقوق که در ازای ان ۴۰ درصد هم حجم کار اساتید در تمام وقت ویژه اضافه شده یعنی ۲۰ درصد اضافه شده است خجالت داره واقعا چهارصد درصد تورم ۲۰ درصد اضافه حقوق شما را به لرزش انداخته ولی حیف و میل و خروج میلیارد ها دلار شما را وادار به فکر نکرده؟ صدهها هزار میلیارد دزدی و اختلاس و چپاول چطور حس کنجکاوی شما را بیدار نکرده ؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    3 6
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید! مشکل آدمهای کوته بین همینه بجای اینکه خودش را بالا ببره دیگران را پایین میکشه. مرد حسابی حقوق دیگران کم است، حقوق استاد دانشگاه زیاد نیست.
  • قلی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    چون که.
  • رجبی IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    2 3
    متاسفانه عده ای با تنگ نظری و کوته بینی و بدون تحقیق اظهار نظر میکنن. این عکس حکم جعلی هست. از آشناهای بنده استاد دانشگاه هستن و واقعا شرایط اقتصادی خوبی ندارن و حقوق ایشان در سطح یک کارمند هم نیست. اگر به دنبال حقوق نجومی می گردید به مدیران شرکت های نفت سر بزنید.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    6 0
    اینکه کمه قضات بدون مزایا و پاداش و اضافه کاری و تشویقی و... حقوق بالای 65 میلیون در ماه میگیرند مالیات هم یک ریال نمیدهند
  • ترنم IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 0
    من و همسرم هر دو استاد دانشگاه هستیم...با تشکر و قدردانی فراوان از مسولین عزیز....ایشالله خیر ببینین خیلی به ما رسیدید...واقعان زندگی شیرین شده
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    1 1
    فوق العاده ویژه 31 میلیون؟!!!!! کاش فقط کاش مسئولینی مثل نوبخت یک ماه در بهزیستی کار کنند تا بفهمن کار ((بی پایان و طاقت فرسا)) و سرو کار داشتن با ارباب رجوعی که سراپا درد و محنت هستن که بعد از چند سال موی سر رو سفید می کنه و آدم پیر میشه در کنار کمترین دریافتی چه حسی داره؟! معلم ها همیشه می نالند.ضمن تقدیر از زحمات این قشر زحمتکش اما معلم ها سه ماه تابستون تعطیل یک ماه عید تعطیل پنجشنبه ها تعطیل و الانم که کرونا هست و کلا تعطیل هستن.در ایام غیر تعطیل هم تا ساعت 12 مدرسه هستن و با شاداب ترین و سالم ترین قشرجامع(دانش اموزان) سرو کار دارند ولی به مراتب دریافتی بیشتری از ما کارکنان بهزیستی دارند.امیدوارم آقای رئیسی که سابقه درخشانی در دفاع از حقوق مردم دارند معضل تبعیض در پرداخت به کارمندان رو برای همیشه حل کنند.ما هم دعاگوی این بزرگوار هستیم....
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 2
    دو شیفت دارم کار می کنم بدون هیچ تعطیلی و استراحت. سه میلیون حقوق میگیرم
  • حبیب IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    3 1
    سلام حقوق استاد باید بالا باشد ولی همه کسانی که از این افزایش انحصاری اساتید دفاع می کنند جواب دهند. اگر استاد دانشگاه بیشتر و دانشگاه بیشتر منجر به حل مشکلات جامعه بشه اون دانشگاه و اون استاد حقشه...هر چی بهش بدن حقشه... ولی وقتی در دهه های گذشته هرچی دانشگاه بیشتری ایجاد شد و دانشجوی بیشتری دانشگاه رفت و اساتید بیشتری استخدام شدند سطح رفاه و زندگی جامعه بدتر شد...کشاورزی به نابودی نزدیک شد ومنابع آب نابود شد...ماشینی که می سازیم خراب تر شد و غذائی که می خوریم ناسالم تر...و پزشکامون بی سواد تر و وضع بهداشت مون خراب تر.... آیا این سیستم آموزشی داره حل مشکل می کنه که پول بیشتری بگیره بقول یکی میگفت اگر اساتید دانشگاه 6 ماه نرن سر کار هیچ کس خبر نمیشه ولی نانواها یک روز نرن سر کار همه ایران بیچاره می شوند.... کسی که وجودش و عدمش برای جامعه فرقی نداره...حقوقش چرا حتی اگر سقف رعایت شود باید 15 برابر حداقل بگیر بیچاره باشد؟!!!!
  • داوود اسدی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 1
    بسیاری از اعضای هیئت علمی با رتبه دانشیار و استاد، بازدهی بسیار اندک و ناچیزی دارند و بیشتر کلکسیون مقاله درست می‌کنند بدون این که سودی برای کشور داشته باشد و هنگام تدریس هم کل وقت را به ارائه مطلب و کنفرانس دانشجو اختصاص می‌دهند و خودشان درس نمی‌دهند. نه پژوهش اثرگذار دارند و نه تدریس مؤثر.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 1
    به خاطرهمین حقوقهای نجومیه که درک درستی از وضعیت اقتصادی قشر کارگر و کشاورز با تورم کمر شکن و در آمد دومیلیون تومان وجود نداره.کشور ما ضعیف کش شده.
  • GB ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
    1 4
    دوستان میدونید دلیل اینکه بعضی از پزشکان محترم ما درآمدهای بسیار بالایی دارند و مالیات هم نمیدن چیه؟ اینکه اونا از هم دفاع میکنن. حالا یه استاد دانشگاه به فرض 50 تومن درآمد داشته (حدود 1850 دلار) چی شده؟ مگه خود 50 تومن الان عدد بزرگیه که شما اینطور واکنس نشون میدید؟ اگر این استاد از اساتید برجسته دنیا بوده باشه و دانشگاه نخواسته از دستش بده چی؟ ممکنه این شخص فلان اختراع رو کرده باشه که درآمد حاصل از اون برای دانشگاه چندین برابر حقوقش باشه. همین اساتید برخیاشون با انجام طرح پژوهشی برای خود دانشگاه درآمدهای خوبی دارن. شما خوشتون میاد استادتون در دانشگاه با پراید بیاد سر کار ولی پزشک محلتون برای هر عضو خانوادش شاسی بلند بخره؟ پزشکایی که ماهی چند صد میلیون درآمد دارن و فقط کارشون شده تزریق بوتاکس و زیبایی و ... و مالیات هم نمیدن چی؟ چندبار مراجعه کردین و مطب پزشک و کارت خوان نداشتن و یا اگر داشتن رسید به نام خودشون نبود؟ حالا این استاد 50 تومن درآمد داشته، مالیاتشو که لااقل داده. لطفا میانگین درآمد و مالیات پرداختی دندان پزشکان و پزشکان دارای مطب را با میانگین درآمد اساتید دانشگاه مقایسه کنین.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 1
      چرا قیمه ها را میریزی تو ماست هر دو شون حقشون اینهمه درامد نیست مگه بقیه مردم کمتر از اینها زحمت کشیده اند. کارمند با مدرک دکترا داریم که 10 تا میگیرد. با بقیه مردم مقایسه کن نه فقط یه قشر خاص
  • حسین IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    1 1
    والا اینا دروغه بدبختا استادا. الان بابا من صافکاری داره حساب کردیم ماهی 40 تومن در میاره خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • رضا IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 0
    درست میگن که استاد با دانشجویان خنگ سر و کار داره. دلیلش اینه که با بالا رفتن پذیرش دانشجو ها و کم شدن شرکت کنندگان کنکور، با کمترن توان علمی میشه دانشگاه رفت. افرادی داریم که مجموع درصد درس های تخصصیشون در کنکور پنج درصد نبوده دارن الان مهندسی میخونن که نیازمند تسلط بالا به ریاضی و فیزیکه. من فارغ التحصیل ارشد از یکی از دانشگاه های درجه یک کشور دیدم که فرمول دلتا رو بلد نبوده. البته خیلی از همین دانشجو های بی سواد الان شدن استاد. خیلی از اساتید رو من اساتیغ میگم بهشون. مقالاتی که به روش های متقلبانه جور کردن رو خودشون کار نکردن و حتی ممکنه نتونن توضیحش بدن. من استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه تبریز میشناسم که فرق نیروی داخلی و خارجی یک سیستم یا تعریف توان رو بلد نیست و ادعای علم و دانشش میشه.
  • هیات علمی دانشگاه IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    3 1
    با سلام دوستان عزیز این فقط حکم هست و پرداختی خیلی کمتر از این مقدار هست برای مثال من هیات علمی دانشگاه هستم دو سال هست که خدمت می کنم در حکم من جمع کل مبلغ 14 میلیون تومان می باشد ولی پرداختی من 9 تومان هست فقط نزدیک 1 میلیون پول بیمه و یک میلیون و سیصد مالیات و همینطور مبالغ دیگر از این مبلغ کم می شود
  • هیات علمی دانشگاه IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 1
    با سلام دوستان عزیز این فقط حکم هست و پرداختی خیلی کمتر از این مقدار هست برای مثال من هیات علمی دانشگاه هستم دو سال هست که خدمت می کنم در حکم من جمع کل مبلغ 14 میلیون تومان می باشد ولی پرداختی من 9 تومان هست فقط نزدیک 1 میلیون پول بیمه و یک میلیون و سیصد مالیات و همینطور مبالغ دیگر از این مبلغ کم می شود
    • ارزو IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      0 0
      سلام آره ازبیمه چیزای دیگه کم می کنن. استاد تازه کار حالا حالا ها باید این بی عدالتی و تحمل کنی الان تازه اولشه
  • علیرضا GB ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    4 4
    کلا استادها همشون از بیخ مفت خورن
    • ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      چرا استاد نشدید؟ مفت خوری که زحمتش کمه.
  • ۱۱۱۱ IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    1 0
    ۱. که این حکم است، ۲. این همسان سازی لغو شد ۳. ده میلیون حق مدیریت هست ۴.ایشون دیدی چند تا پایه داره؟ ۵. سابقش را هم ببینید
  • مینا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    1 0
    از ماست که‌برماست. خوشحال باشید که حقوق یک بخش از جامعه مثلا افزایش پیدا کرده و در عوض به جای غر غر که چرا این زیاد شده، بشین عریضه بنویس که حقوق معلم ها هم زیاد بشه. از خدات باشه همه بخش های جامعه خوب دربیارن!!!!!
  • مریم IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۵
    1 2
    کسایی که این حقوقها رو میگیرن خودی هستن افراد غیر خودی که هیئت علمی نمیشن! اینا دارن سهمشون رو از سفره انقلاب میخورن. ما هم که دستمون به سفره نمیرسه 12ساله با دکتری بیکاریم
  • ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    اساتیدی که نظر میدهند، حقوقشان را با یک وعده املت گزارش دهند. حقوق من ۲۰ میلیون است، امروز یک پرس املت در جای معمولی ۵۰ هزار تومان و در جای خوب ۱۷۰ هزار تومان است. دیروز حقوق ها را واریز کرده اند، از همین الان نگران به پایان رساندن ماه هستم.
    • سامان ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      0 0
      با سلام اینجانب با مدرک دکتری با سابقه 27 سال در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت می کنم علاوه بر کار کارشناسی، بالاجبار هر ترم حداقل 15 واحد تدریس می کنم از آنجاییکه اهل رابطه، پارتی بازی.....نبودم تبدیل وضعیت نشدم . با سابقه 27 سال و مدرک phD ته حکم حقوقی من تازه 18 میلیون تومان شده است. به کرات ظلم، بی عدالتی .....در سیستم دانشگاه های علوم پزشکی میبینم که تفاوت یک کارمند با هیئت علمی که هردو از یک مدرک دانشگاهی برخوردارند، بیداد می کند.........
    • ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
      0 0
      همان هیات علمی هستم، حقوقم ۲۰ میلیون است. اما این روزها املت در مکان های خیلی سطح پایین ۵۰ هزار تومان، در مکان های متوسط ۹۰ هزار تومان و در جاهای لوکس ۲۰۰ هزار تومان است. یک وعده چلو کباب برگ بدون نوشابه، سالاد و .... پانصد هزار تومان در یک رستوران معمولی است.
  • فرناز ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 1
    یه پزشک متخصص حتی اگر جراح نباشه فقط پول ویزیتش ماهی صد تومن حداقل داره . یه استاد دانشگاه که اونم دکترا داره سالها زحمت کشیده باید همپای یه پزشک درامد داشته باشه باماهی سی چهل میلون حقوق . داره علمش رو دراختیار مملکت میذاره . یه دکترای مهندسی چقدر زحمت میکشه تا دکتراشو بگیره . اونوقت شما میاید اعتراض میکنید چرا ازمعلم بیشتر میگیره . معلم چون حقوقش کمه اون دکتر مهندس هم باید کم بگیره؟ عجب تفکری دارید شماها
    • FR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      1 0
      دیماه ۱۴۰۲ است. حقوقم ۱۸ میلیون و هشتصد هزار تومان است. ۱۱ میلیون اقساط دارم. هرپرس چلو برگ ۶۵۰ هزار تومان است.
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    چی دارین میگین، من الان خودم مدیرعامل کارخانه تولید رشته تحصیلی هستم، کلی هم سرم شلوغه قبلاً هم استادان برام وقت گذاشتن غلط املایی هام رو گرفتن
  • سینا IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
    0 0
    استاد دانشگاه فقط زحمت و زجر برده و عمرش را در راه علم صرف نموده و شغل معلمی را برگزیده. استاد استرس تمام زندگیش را گرفته و فقط در محیط علمی و عرصه علم می تواند فعالیت‌ کند.اغلب اساتید مسکن و ماشینی دارند و چشمشان به حقوق ماهیانه هست تا در زندگی‌شان نمانند اگر خودتان استاد باشید و با همکاران خود در ارتباط، متوجه موضوع می گردید. شغل معلمی پولی درش نیست و گاه گداری بعضی اساتید ارقامی و بهره ای از آنرا نصیب خود می کنند که مستثنی هستند. اگر از اساتید بپرسید آیا راضی از شغل‌شان هستند در جواب می گویند ایکاش بازاری یا طلا فروش و یا تاجر بودیم و استعدادمان در آنراه صرف می شد. نهایت کلام آنکه با استادی که نمایی است از معلمی در سطح برتر و والاتر،هیچ فردی به ثروت نمی رسد و آنچه می بینید یا می شنوید ظاهر قضیه می باشد و اغلب حفظ پرستیژ می کنند تا ارزش و شخصیت آنان در جامعه حفظ گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس